תביעת אובדן כושר עבודה – מה עושים כשחברות הביטוח לא מקלות על מימוש הזכויות הרפואיות שלכם

למרבה הצער, מעבר לסבל שנגרם לאדם כאשר הוא חולה או עובר תאונה, לעתים קרובות הוא גם מאבד את יכולתו לעבוד. במצב כזה, יש לו שתי כתובות – האחת היא המוסד לביטוח לאומי.

השנייה היא חברת הביטוח שלו – אם הוא היה מבוטח בפוליסת אובדן כושר עבודה.

פוליסת אובדן כושר עבודה בחברת הביטוח – מה זה?

אמנם כל תושב במדינה מבוטח בביטוח לאומי ולכן יכול לקבל מהמדינה איזושהי קצבה אם הוא מוכר כמי שיש לו אובדן כושר עבודה, אבל מדובר בסכום קטן מאוד שצריך להילחם לא מעט כדי לקבל. נפגעי עבודה יכולים לקבל מביטוח לאומי קצבה קטנה שמן הסתם לא באמת מספיקה כדי לנהל חיים סבירים.

לכן, ישראלים רבים רוכשים גם ביטוח אובדן כושר עבודה בחברת הביטוח.

ביטוח כזה כשמו כן הוא – אם אדם מאבד את היכולת לעבוד ולהשתכר, הוא יכול לתבוע את חברת הביטוח. בדרך כלל מדובר במרכיב המהווה חלק מביטוח מנהלים, ביטוח חיים או קרן פנסיה.

מי שמבוטח בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, משלם מדי חודש סכום מסוים – ואם הוא מאבד את כושרו לעבוד ולהתפרנס, הוא אמור לקבל תשלום חודשים במקום השכר.

פוליסות אובדן כושר עבודה בחברות הביטוח

רוב הפוליסות בוחנות האם אבד לחלוטין כושר העבודה בכל עיסוק סביר, ולא רק בעיסוק של המבוטח לפני התאונה.

פוליסה לפי עיסוק סביר פירושה פוליסה שבוחנת אם המבוטח יכול לבצע את עבודתו או כל עיסוק סביר אחר התואם את הכשרתו ואת השכלתו. עיסוק סביר, על פי הפסיקה, הוא עיסוק המתאים לניסיונו של המבוטח, השכלתו, עיסוקו הקודם והשכר שהוא השתכר.

קיימת גם פוליסה עיסוקית – וזו פוליסה ספציפית שבודקת אם המבוטח יכול לעבוד בתפקיד שבו הוא עבד לפני שנפגע כושר העבודה שלו.

מהם התנאים לקבל תשלום מחברת הביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה?

זה אמנם נשמע כמו תהליך הגיוני ומהיר, אבל זה לא עד כדי כך פשוט. כדי לקבל מחברת הביטוח תגמול חודשי בגין אובדן כושר עבודה, המבוטח צריך להגיש תביעת אובדן כושר עבודה שבה הוא יוכיח כי איבד 75% מכושרו לעבוד. בחברת הביטוח נוטים להקשות עד שמוכנים להכיר בתביעה.

יש פוליסות שמשלמות גם במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי – אבל בכל מקרה בדרך כלל צפויה מלחמת התשה מול חברת הביטוח.

הגשתם תביעת אובדן כושר עבודה. כמה כסף תקבלו?

אם תגישו תביעת אובדן כושר עבודה ואם חברת הביטוח תכיר בפגיעה שלכם – תהיו זכאים לקבל מחברת הביטוח קצבה בגובה של 75% מהשכר המבוטח.

החישוב מתבצע על סמך שכר ממוצע של 12 החודשים שקדמו למקרה הביטוח. אם השכר הממוצע לפי החישוב הזה יהיה יותר נמוך מהשכר המבוטח בפוליסה, תקבלו תשלום לפי השכר הממוצע. גם אם השכר הממוצע יהיה נמוך מהשכר שביטחתם, תקבלו קצבה בהתאם לשכר המבוטח.

 

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא BANNER-3.png

האם אפשר לרכוש כמה פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה?

אפשר לרכוש כמה פוליסות אובדן כושר עבודה, אבל זה לא משתלם כי תוכלו לקבל מכולן יחד רק את השכר שלכם בפועל ולא יותר.

בקיצור, ברגע שאני מבוטח – אני יכול לישון בשקט?

לא. למרבה הצער, גם אם יש לכם פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, ייתכן שעד שתראו את הכסף שמגיע לכם ייקח זמן ותצטרכו להשקיע הרבה הרבה אנרגיות.

חברות הביטוח עושות מאמץ כדי להקשות על המבוטחים. כדאי שתבדקו בפוליסה שלכם את הדברים הבאים:

  • האם חברת הביטוח תקזז את תגמול הביטוח הלאומי מהסכום שהיא צריכה לשלם לכם.
  • תוך כמה זמן תתחילו לקבל תשלום מחברת הביטוח (מהיום הראשון או אחרי 90 יום).
  • האם יש מרכיב שמפצה אתכם גם לגבי אובדן כושר עבודה חלקי ולא מלא.

מה עושים במקרה שחברת הביטוח דוחה את התביעה?

אז זהו, שגם אם אתם סמוכים ובטוחים שמגיע לכם לקבל תגמול מחברת הביטוח כי יכולת העבודה שלכם נפגעה משמעותית, אתם כנראה תגלו שבחברת הביטוח סבורים שהמצב שלכם לא עד כדי כך נורא…

חושבים שמגיע לכם כסף? פנו למומחה שיעזור לכם

המלחמה מול חברת הביטוח עלולה להיות ארוכה ומתישה, וכאן נכנס לתמונה איש מקצוע שמתמחה במימוש זכויות ויכול לעזור לכם. מדובר כאן בהרבה כסף, ולכן כדאי מאוד לשקול להיעזר במומחה כזה. הוא יסייע לכם לארגן את התיק הרפואי ויוודא שיש לכם תשובה טובה לכל טענה שחברת הביטוח תנסה להעלות?

אל תהססו לפנות לשיחת ייעוץ ראשונית ללא תשלום – לחצו כאן!

כמה עולה שירות של מומחה זכויות רפואיות?

ייתכן שאתם חוששים מהעלות של מומחה זכויות רפואיות, אבל חשוב לדעת שהחוק במדינת ישראל מסדיר את הנושא ודואג לכך שהלקוחות יהיו מוגנים ושתנאי העסקה יהיו הוגנים.

היכנסו לכתבה מהו שכר הטרחה לחברת מימוש זכויות רפואיות או עורך דין ובדקו איך בנוי התשלום לחברת מימוש זכויות רפואיות.

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הכל על פיברומיאלגיה ושמן CBD

מחלות שונות ורבות משפיעות בצורות שונות על גוף האדם. חלקן מחייבות טיפולים מסוימים, חלקן זמניות עד מעבר הסימפטומים וחלקן פתירות באמצעות שילוב של שמירה על

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?