האם אני זקוק לחברה למימוש זכויות רפואיות?

מדריך למשתמש – האם אתם זקוקים לשירות של חברת מימוש זכויות רפואיות ?

אז מה זה בעצם זכויות רפואיות או מימוש זכויות רפואיות? והאם להיעזר בגוף סיוע יעלה לנו יותר או שיעזור לקבל הרבה יותר ?
אזרח ישראלי הסובל מבעיה רפואית שאיתה נולד או במקרים בהם נפצע בצורה כלשהיא זכאי למגוון זכויות רפואיות שמטרתם להקל על חייו או לפצותו במידה ונגרם לו נזק .

הזכויות להם זכאי האזרח ניתנות בשלוש צורות :

ביטוח לאומי

כשמו כן הוא, תוכנית הביטחון הלאומי של מדינת ישראל הדואגת שלכל אדם יהיה מה לאכול ואיך להתקיים בצורה ראוייה , לצערנו הביטוח הלאומי לא תמיד מקיים אבטחה זו וגם במקרים של אדם חולה או אדם שנפצע לא בכל המקרים יקבל אדם שנפגע את שמגיע לו .

ביטוח ממקום העבודה

זכויות אותם מקבל העובד על ידי מקום העבודה או בהסתמך על השתייכותו להסדר כלשהוא כקבוצה אל מול חברות הביטוח.

ביטוח אישי

זכויות שמקבל מי שבחר לשלם מידי חודש תשלום לחברות הביטוח שמבטחת אותו .

חלק גדול מהזכאים לזכויות רפואיות לא מממשים אותם בגלל חוסר ידיעה , פחד מההליך הביורוקרטי וחלק אפילו בגלל מבוכה.


חשוב להבין שהזכויות ניתנות לנו לא כמתנה או כטובה שעושים לנו אלא תמורת תשלום ועל פי חוק, אך לא תמיד יהיה פשוט לקבל את מה שמגיע לנו כך שלפנות לגוף מקצועי שמטפל בהשגת הזכויות יכול לעשות שינוי משמעותי לחלק גדול מהזכאים .

אם אתם מתכננים לתבוע קצבה או הטבה כלשהי הגעתם למקום הנכון .

מהם הדברים החשובים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים חברה למימוש זכויות רפואיות או עורך דין?

כיצד נדע האם במקרה שלנו עדיף לנו לפנות לגוף מקצועי או להתנהל מול הרשויות לבד?

לאדם מהישוב שאינו עוסק בתחום רפואי או משפטי יהיה קשה מאוד להתנהל נכון מול הגופים הגדולים של השלטונות וחברות הביטוח המחזיקים בדרך כלל סוללות של עורכי דין ומומחים רפואיים ולכן ההמלצה שלנו היא לפנות לחברה למימוש זכויות רפואיות.

כמובן שהתשובה אינה חד משמעית ובמקרים קשים בדרך כלל יקבל הנפגע פיצויים גם ללא ליווי של חברות או עורכי דין .

לאחרונה בתי החולים וקופות החולים החלו להציע סיוע למימוש זכויות והתמודדות מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח כך שבמקרים קשים כמו למשל סרטן יתכן ושירות זה יספיק לכם .
במקרים בהם הנפגע סובל ממקרה רפואי של סוכרת , פרקינסון בעיות לב\ נפשיות \ אורתופדיות ועוד כל מיני תחלואות יהיה עדיף להעזר בגוף חיצוני שאומנם גובה תשלום אך יכול לשנות את המצב משמעותית ואת החיים לאדם הנפגע .

חברות למימוש זכויות רפואיות

חברות הסיוע לקבלת הזכויות הרפואיות ידעו להתמודד טוב יותר עם התהליכים הבירוקרטים ובהכנה לועדה רפואית במידה ותתקיים כזו .

עורכי דין לזכויות רפואיות

במקרים בהם המקרה מתנהל בבית דין לעבודה מומלץ לקחת חברת עורכי דין המתמחה בטיפול בנפגעי עבודה יש גם אופציות זולות יותר כמו למשל שירות של הביטוח הלאומי שניתן ללא עלות או עמותות שונות.

מה עלות השירות של חברות למימוש זכויות רפואיות?

למידע מפורט בנושא היכנסו לכתבה מהו שכר הטרחה לחברת מימוש זכויות רפואיות או עורך דין?

עקרונית, לפי החוק החברה המטפלת יכולה לגבות עד 12% מהקצבה המתקבלת למשך 60 חודשים.

חלק מהחברות לקוחות תשלום עבור הקמה או פתיחת התיק מה שיכול לעלות עד לסכום של 814 שקלים וכל חברה בעצם מציעה שירות שונה ולכן אנחנו ממליצים לעשות סקר שוק לפני קבלת ההחלטה.

עלות טיפול של עורכי דין?

לפי החוק עורכי דין יכולים לגבות עד 17% מהמענק המתקבל. היתרון בבחירת עורך דין בא לידי במיוחד כאשר מדובר בתביעה של נפגע עבודה שנידונה בבית הדין לעבודה, או בהתמודדות מול חברות ביטוח.

יד מכוונת – מטעם ביטוח לאומי

שירות בסיסי על ידי חברות שעובדות מטעם הביטוח הלאומי ועוזרות למי שאין ביכולתו להשתמש בחברות סיוע או עורכי דין .
בדרך כלל השירות הניתן הוא בסיסי ביותר ואינו בא להחליף גוף מקצועי.

החלק הרפואי – החלק העיקרי עבור מי שיעמוד מול ועדה רפואית

הדרך להכרה בנכותו של אדם ע"י הביטוח הלאומי עוברת כידוע דרך ועדה רפואית. התהליך ארוך, החל מאיסוף החומר והכנתו ועד להכנת חוות דעת לפגיעות והמגבלות של האדם התובע אל מול הועדות הרפואיות.

אז מה כדאי לעשות בעניין הרפואי? לפני בחירת חברה לוודא שהיא מעניקה חוות דעת רפואיות.

יש לבקש לראות חוות דעת שכדוגמתה אתה צפוי לקבל, לבקש לדעת מי הרופאים העובדים עם אותה חברה, ולוודא שאת ההכנה לקראת הוועדה מבצע רופא של החברה.

מי שאינו מתחייב על מרכיבים אלו בשירות ללקוח, מספק שירות מצומצם והתוצאות עלולות להיות בהתאם.

החלק המשפטי

זה החלק שבו מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לתחום כזה שיודע לעמוד מול ועדה רפואית ולדאוג לאינטרס של התובע.

החלק הביורוקרטי

בשל הקושי הביורוקרטי העצום, מומלץ לפנות לגורם שמנוסה בהתנהלות מול ביטוח לאומי ומול הגופים המעניקים זכויות רפואיות (משרד הבריאות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, מס הכנסה וכו').

האזרח הפשוט שמעולם לא התעסק בתהליכים הבירוקרטיים, לעתים קרובות מוצא את עצמו מפסיד כסף רב בשל חוסר ידיעה או חוסר יכולת להשיג את כל המידע, חוות הדעת הרפואיות והטפסים הנדרשים כדי לעמוד מול ועדה רפואית או מול מס הכנסה.

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
ביטוח לאומי נכות ילדים

מדינת ישראל מעמידה באמצעות המוסד לביטוח לאומי, סעדים שונים למשפחות עם ילד נכה או ילדים נכים. בסקירה להלן נסביר אילו זכויות מקנה בביטוח לאומי נכות

גמלת ילד נכה אוטיזם

ילדים המאובחנים כמי שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, עשויים להיות זכאים לקבלת גמלת ילד נכה אוטיזם מהמוסד לביטוח לאומי מדי חודש, באמצעות הוריהם. תכליתה של גמלה

נכות ילדים

גידול ילד נכה הוא אתגר לא פשוט ולכן החוק הביטוח הלאומי בישראל, מעמיד לרשות הילד הנכה ובני משפחתו מגוון סעדים. במדריך זה נפרט אודות הזכויות

תשלום רטרואקטיבי ילד נכה

ישנם מקרים שבהם קצבת ילד נכה ניתנת לקבלה גם עבור התקופה שקדמה להגשת התביעה בפועל. בשורות הבאות נסביר מהם התנאים לקבלת תשלום רטרואקטיבי ילד נכה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?