הגשת ערר על החלטת ועדה רפואית בנוגע לנכות כללית: מה צריך לדעת?

אם גם אתם מרגישים שהחלטת הוועדה הרפואית לגביכם שגויה ונעשה לכם עוול, אל תתייאשו. אפשר להגיש ערר על החלטת ועדה רפואית בנוגע לנכות כללית. הערעור אפשרי אם נקבעו פחות מ-80% נכות רפואית.

הנה כמה נקודות שחשוב לדעת:

מועד הגשת ערר על החלטת ועדה רפואית

יש מגבלת זמן, וברגע שקיבלת את ההודעה בכתב לגבי החלטת הוועדה הרפואית לגבי נכות כללית – שעון החול מתחיל לאזול. יש לכם 60 יום להגיש את הערר. לא מדובר בהרבה זמן, כך שאם עליכם ללכת לאסוף מסמכים ולקבוע תורים לבדיקות, יש לעשות זאת במהירות.

את הערר יש לשלוח לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים בכתב ובצירוף נימוקים. הערר ייבחן בפני וועדה הרפואית לעררים, שמורכבת משניים או שלושה רופאים.

על מה ניתן לערער?

ניתן להגיש ערר לגבי שיעור אחוזי הנכות הרפואית ולגבי תאריך תחילת הנכות שקבעה הוועדה הרפואית.
בשלב זה, ניתן להביא בפני הוועדה הרפואית לעררים גם מסמכים שכבר הוגשו לוועדה הרפואית הראשונה וגם מסמכים חדשים או חוות דעת רפואיות חדשות.

אפשר להגיע עם מלווה

אתם ודאי מבינים כבר בשלב הזה שהפגישה עם אנשי הביטוח הלאומי היא פגישה גורלית שבה בזמן קצר עליכם להציג תמונת מצב ברורה ומשכנעת. כעת, אחרי שההחלטה כבר התקבלה לגביכם, המפגש הבא הוא אפילו יותר גורלי.

ניתן להגיע לוועדת העררים עם מלווה, מתרגם או עורך דין. המלווה יכול להיות מומחה בתחום מיצוי הזכויות הרפואיות, והוא רשאי לייצג אתכם בפני הוועדה ולדבר בשמכם.

האם הערר עלול להסתיים לרעת המערער?

כן, חשוב לדעת חשוב לדעת שלוועדה הרפואית לעררים יש זכות גם לקבוע שיעור נכות רפואית נמוכה יותר מזו שקבעה הוועדה הקודמת. עם זאת, מבוטח שהגיש ערעור, והוועדה הרפואית לעררים שוקלת להוריד את אחוזי הנכות שנקבעו לו, יכול לבטל את הערר, ודרגת הנכות שלו תישאר כמו שקבעה הוועדה הרפואית שבה נבדק לראשונה.

כך או כך, המצב המורכב הזה מעיד יותר מכל עד כמה חשוב להיעזר באיש מקצוע.

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הכל על פיברומיאלגיה ושמן CBD

מחלות שונות ורבות משפיעות בצורות שונות על גוף האדם. חלקן מחייבות טיפולים מסוימים, חלקן זמניות עד מעבר הסימפטומים וחלקן פתירות באמצעות שילוב של שמירה על

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?