תו נכה לרכב, חניית נכים ואפילו מימון לרכישת רכב – הזכויות הרפואיות שלכם

אם אתם סובלים מנכות, ייתכן שאתם זכאים לתעודת נכה, לתו חנייה לנכים, לסימון חניית נכים מחוץ לביתכם או לסיוע במימון רכישת רכב. הבעיה היא שמימוש הזכויות הרפואיות האלה לא כזה פשוט, ולעתים אתם ממש צריכים לעבוד קשה כדי להשיג אותן.

ראשית, כדאי לעשות סדר בין תעודת נכה, תו חניית נכה וכו'.

תעודת נכה

תעודת נכה מונפקת על הביטוח הלאומי למי שמקבל מהמוסד קצבת נכות כללית, קצבה לשירותים מיוחדים, קצבה לילד נכה, קצבת ניידות, פיצוי לנפגעי גזזת ופיצוי לנפגעי פוליו.

אולם, גם שלא מקבל קצבה אך יש לו נכות, יכול לקבל תעודת נכה אם הוא מי שיש לו נכות אך אינו מקבל קצבה, מקבל תעודת נכה אם הוא נבדק בוועדה רפואית לצורך פטור ממס הכנסה בלבד, ונקבעה לו נכות רפואית בשיעור 90% לפחות. כנ"ל לגבי מי שלא מקבל קצבה בפועל, ונקבעה לו נכות רפואית בשיעור 90% לפחות.

תעודה זו מקנה הקלות והטבות רבות לנכים, כפי שמתואר בכתבה תעודת נכה מביטוח לאומי – מה היא מקנה לכם?.

תג חניית נכה לרכב

תג חנייה לנכה מאפשר לנכה להחנות את הרכב במקומות המיועדים לנכים, ולעתים גם במקומות שהחנייה אינה מותרת בהם. מדובר בתג קשיח שיש להצמיד לשמשת הרכב החניה ואמור להיות רק בשימוש הנכה. העברת התג למי שאינו מורשה לכך היא עברה שיש בגינה קנס כספי גבוה.

התג ניתן לעתים לצמיתות ולעתים לתקופה זמנית. מכיוון שהתג אישי, ניתן גם לשנות את מספר הרכב מפעם לפעם, באמצעות הגשת טופס באתר משרד התחבורה.

סימון חניית נכה

אם יש לכם תג חניית נכה, יייתכן שתוכלו גם להימצא זכאים לחניה מסומת ייעודית ובלעדית לכם ליד הבית (המרחק של מקסימום 200 מטר מביתכם). זה כמובן יתרון ענק ולפעמים קריטי – ולכן חשוב כל כך שכל הטיפול בנושא של תג נכה לרכב יתבצע על-ידי גורם שיודע להתמודד עם כל הביורוקרטיה שמסביב.

אם אין אזור חניה בטווח זה, הרשות רשאית למצוא מקום חניה במרחק שלא יעלה על 400 מטר מהבית. הרשות היא זו שתישא בעלות הקצאת החניה והצבת התמרור המסמן אותה.

תג חניית נכה בחו"ל

לא ניתן להנפיק תג חניה לנכה בחוץ לארץ. אפשר לפנות באופן פרטי לנוטריון ולתרגם לשפת מדינת היעד את תג החניה שברשותכם, אולם זה לא מספיק ועם המסמכים המתורגמים תצטרכו לפנות לרשויות בארץ היעד ולברר מהן זכויותיכם.

מימון ברכישת רכב רפואי (לנכה)

במקרים מסוימים ניתן לקבל סיוע מהביטוח הלאומי במימון רכישת ואחזקת רכב נכה, אך לא ניתן לקבל במקביל גם קצבת ניידות. אדם נכה שנמצא זכאי לרכוש רכב פרטי יכול לקבל הלוואה לקניית רכב ראשון.

שיעור ההלוואה נע בין 20%-80%. ההלוואה (בשיעור 20%) מוחזרת בתשלומים והיתרה הופכת למענק בתום חמש שנים.

יש גם סיוע לנכים שצריכים לרכוש רכב שמאפשר הכנסת אבזרים מיוחדים, כמו כיסא גלגלים. את הפרטים אפשר למצוא באתר הביטוח הלאומי.

אגרת רישוי

בעלי תעודת נכה יכולים לקבל גם פטור מאגרת רישוי. את הפטור יש לבקש דרך אתר משרד התחבורה.

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הכל על פיברומיאלגיה ושמן CBD

מחלות שונות ורבות משפיעות בצורות שונות על גוף האדם. חלקן מחייבות טיפולים מסוימים, חלקן זמניות עד מעבר הסימפטומים וחלקן פתירות באמצעות שילוב של שמירה על

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?