למי מגיע פטור ממס הכנסה? מידע שחשוב להכיר

להיות חולה או פצוע זו חוויה קשה נפשית, פיזית וגם כלכלית. אם נקלעתם לסיטואציה הזאת, חשוב שתדעו שיש זכויות שמגיעות לכם, ביניהן פטור ממס הכנסה. החוק כמובן קובע למי מגיע פטור ממס הכנסה, רק שמדובר בהרבה אותיות קטנות ולא כל אחד מבין בקלות אם הוא בין הזכאים.

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

בכתבה פטור ממס לנכים – מי זכאי ואיך משיגים פירטנו באופן נרחב למי מגיע פטור ממס הכנסה, ונזכיר זאת כאן בקצרה שוב:

  • עיוור.
  • נכה בשיעור של 100%.
  • נכה בשיעור של 90% לפחות לפי חישוב מיוחד (שיעור נכות המחושב מליקויים במספר איברים), ובתנאי ששיעור הנכות הכולל עולה על 100%.

כל אלה, בתנאי שמדובר בנכות הנמשכת 185 יום לפחות.

 

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא BANNER-3.png

האם חייבים לגשת לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

לא. באופן עקרוני, הנכות המזכה נקבעת לפי אחד ממספר חוקים. מי שלא נקבעה לו נכות מזכה לפי אחד החוקים האלה, צריך לפנות לוועדה רפואית לצורכי מס הכנסה, המתקיימת על ידי הביטוח הלאומי.

החל מפרקינסון, דרך עיוורון ועד סוכרת: מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים רבים שסובלים מבעיות בריאותיות שונות, בין היתר חולי פרקינסון, חולי סוכרת, חולי לב, חולי סרטן, עיוורים, חולי אלהצהיימר, אנשים שעברו אירוע מוחי, חולי כליות, אנשים עם פגיעה בכלי דם, וגם אנשים עם בעיות אורתופדיות. יש רשימה ארוכה של מחלות, ליקויים ונכויות – ואם אתם לא בטוחים, כדאי שתתייעצו עם מומחה.

כך למשל, לפי החוק, חולי פרקינסון עשויים לקבל פטור ממס הכנסה, וזאת בהתאם לאחוזי הנכות שלהם. גם הורים לילד חולה פרקינסון או בני זוג של חולה פרקינסון עשויים להיות זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה.

נקודת זיכוי ממס הכנסה משמעותה קיזוז ממס הכנסה שאתם משלמים – כלומר סכום שיופחת מהמס שאתם אמורים לשלם על ההכנסה שלכם.

ערכה החודשי של נקודת זיכוי נכון לשנת 2021 עומד על 218 ₪, והערך השנתי הוא 2,616 ₪.

האם יש תקרת הכנסה שמעליה אי אפשר לקבל פטור ממס הכנסה?

כן, יש תקרת הכנסה שמעליה אי אפשר לקבל פטור ממס הכנסה, אך מדובר בסכומים גבוהים מאוד. נכון לשנת המס 2021, אלה התקרות:

  • תקרת הכנסה מיגיעה אישית – 614,000 ₪  (כ-51,000 ₪ בחודש).
  • תקרת הכנסה שאינה מיגיעה אישית – 73,560 ₪.

ההתמודדות – לא רק מול הביטוח הלאומי

אגב, אם נדמה לכם שההתמודדות שלכם היא רק מול ביטוח לאומי – אתם טועים. את הבקשה לפטור ממס הכנסה אתם צריכים להגיש לרשות המסים…

למעשה, אתם צריכים להתמודד של שני גופים שלא קל להתמודד איתם. ראשית, עליכם להתמודד עם הביטוח הלאומי – שם מתבצעת קביעת אחוזי הנכות. לשם כך תצטרכו להגיע אל ועדה רפואית. שנית, כדי להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה, תצטרכו לנהל הליך מול רשות המסים.

מיואשים? אפשר להבין אתכם, אבל אל תוותרו!

הלכתם לאיבוד? האמת היא שזה לא קל להתמודד עם כל האותיות הקטנות וההסתייגויות, ואם אתם סובלים מבעיה רפואית שמקשה עליכם לתפקד – אנחנו בטוחים שהדבר האחרון שיש לכם כוח לעשות זה להתמודד עם רשות המסים ועם מס הכנסה.

אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ ממומחה לזכויות רפואיות. מומחה זה יכול להיות גם עורך דין המתמחה בזכויות רפואיות, שיוכל לייצג אתכם בוועדה רפואית. חשוב לדעת שכל נושא התשלום מוסדר בחוק וכיום כבר אין חשש מגופים לא אמינים, אלא להפך. לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית עם מומחה זכויות רפואיות.

 

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה? פנו למומחה זכויות רפואיות

[pojo-form id="1587"]

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
ביטוח לאומי נכות ילדים

מדינת ישראל מעמידה באמצעות המוסד לביטוח לאומי, סעדים שונים למשפחות עם ילד נכה או ילדים נכים. בסקירה להלן נסביר אילו זכויות מקנה בביטוח לאומי נכות

גמלת ילד נכה אוטיזם

ילדים המאובחנים כמי שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, עשויים להיות זכאים לקבלת גמלת ילד נכה אוטיזם מהמוסד לביטוח לאומי מדי חודש, באמצעות הוריהם. תכליתה של גמלה

נכות ילדים

גידול ילד נכה הוא אתגר לא פשוט ולכן החוק הביטוח הלאומי בישראל, מעמיד לרשות הילד הנכה ובני משפחתו מגוון סעדים. במדריך זה נפרט אודות הזכויות

תשלום רטרואקטיבי ילד נכה

ישנם מקרים שבהם קצבת ילד נכה ניתנת לקבלה גם עבור התקופה שקדמה להגשת התביעה בפועל. בשורות הבאות נסביר מהם התנאים לקבלת תשלום רטרואקטיבי ילד נכה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?