3 דברים שחשוב לדעת על קצבת ניידות

ניידות היא מרכיב קריטי ביכולתו של אדם לנהל חיים תקינים, ובדרך כלל היא גם חיונית כדי למצוא עבודה ולהתפרנס. לכן, מי שמתקשה להתנייד בגלל בעיה רפואית, בדרך כלל זכאי לקבל קצבת ניידות מהביטוח הלאומי. כמובן, שכדי לקבל אותה, לעתים צריך לעבור דרך חתחתים – וזה לא פשוט במיוחד אם מלכתחילה מדובר באדם שקשה לו להתנייד ולנהל חיים תקינים לחלוטין. לכן, לא פעם הפתרון הוא לקבל סיוע ממומחה זכויות רפואיות (לשיחת ייעוץ ראשונית עם מומחה זכויות רפואיות – לחצו כאן).

מי שמנסה להבין אם מגיעה לו קצבת ניידות מביטוח לאומי ומה בעצם המשמעות שלה, יגלה הרבה מאוד סעיפים מבלבלים. כאן בפורטל למימוש זכויות רפואיות ריכזנו 3 דברים שחשוב לדעת עליה.

1. התחנה הראשונה – משרד הבריאות

לפני שמגישים בקשה לביטוח לאומי כדי לקבל את ההטבות בניידות, יש להיבדק ע"י ועדה רפואית של משרד הבריאות – כי היא זו שקובעת את המוגבלות בניידות. הוועדה תקבע אם יש לכם ליקוי ברגליים על פי רשימת ליקויים קבועה. היא גם תקבע אם אתם זקוקים לכיסא גלגלים ואם הליקוי קבוע או זמני.

הוועדות קובעות אם יש ליקוי ברגליים, בהתאם לרשימת ליקויים מוגדרת, ואם ישנה הזדקקות לכיסא גלגלים ושימוש בו, ואם הליקוי שנקבע עשוי להשתנות או שהוא נקבע לצמיתות.

רשימת הליקויים כוללת שיתוקים, קטיעות, קשיונות, נקיעות, מפרקים מדומים, הגבלת כושר תנועת המפרקים ברגליים או החלפתם, קיצור גפה, תהליך אי–ספיקה הקפית בעורקי הרגליים, הפרעות במערכת כלי הלימפה, מומים מלידה וקומה נמוכה.

2. גמלת ניידות או קצבת ניידות – מה ההבדל?

מי שזכאי לגמלת ניידות, מקבל מגוון הטבות מהביטוח הלאומי, ביניהן קצבת ניידות.

קצבת ניידות היא קצבה חודשית שהאדם המוגבל בניידות מקבל עבור הוצאות הניידות שלו. מי שאין לו רכב מקבל 2,364 ש"ח, ומי שיש לו רכב מקבל בין כ-340 לכ-3500 ש"ח, בהתאם לרכב ולקריטריונים נוספים (החל ב- 01.01.2021).

מי מקבל תוספת לקצבת ניידות?

מוגבלים בניידות בעלי רכב שיש להם עבודה ושכר, זכאים לתוספת לקצבת ניידות אם יש מרחק של 40 ק"מ לפחות מביתם לבין מקום העבודה וחזרה. זאת, בתנאי שלפני הגשת הבקשה לקצבה הם עבדו לפחות חצי שנה רצוף ובתנאי שהם נוסעים עם הרכב לעבודה בקביעות.

אז האם אתם יכולים לקבל קצבת ניידות? האם הורים לילד נכה זכאים לקצבה הזאת? את כל השאלות האלה שווה לברר עם מומחה לזכויות רפואיות.

אז זהו, שגם אם אתם סמוכים ובטוחים שמגיע לכם לקבל תגמול מחברת הביטוח כי יכולת העבודה שלכם נפגעה משמעותית, אתם כנראה תגלו שבחברת הביטוח סבורים שהמצב שלכם לא עד כדי כך נורא…

חושבים שמגיע לכם כסף? קבלו שיחת ייעוץ ראשונית ללא תשלום

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
ביטוח לאומי נכות ילדים

מדינת ישראל מעמידה באמצעות המוסד לביטוח לאומי, סעדים שונים למשפחות עם ילד נכה או ילדים נכים. בסקירה להלן נסביר אילו זכויות מקנה בביטוח לאומי נכות

גמלת ילד נכה אוטיזם

ילדים המאובחנים כמי שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, עשויים להיות זכאים לקבלת גמלת ילד נכה אוטיזם מהמוסד לביטוח לאומי מדי חודש, באמצעות הוריהם. תכליתה של גמלה

נכות ילדים

גידול ילד נכה הוא אתגר לא פשוט ולכן החוק הביטוח הלאומי בישראל, מעמיד לרשות הילד הנכה ובני משפחתו מגוון סעדים. במדריך זה נפרט אודות הזכויות

תשלום רטרואקטיבי ילד נכה

ישנם מקרים שבהם קצבת ילד נכה ניתנת לקבלה גם עבור התקופה שקדמה להגשת התביעה בפועל. בשורות הבאות נסביר מהם התנאים לקבלת תשלום רטרואקטיבי ילד נכה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?