הנחה בארנונה לנכים – מי זכאי ואיך מקבלים?

אם תשלומי הארנונה מכבידים עליכם, זה לא מפתיע. מדובר במאות שקלים בחודש. הבשורה הטובה היא שייתכן שאתם זכאים להנחה בארנונה. יש כל מיני אוכלוסיות שזכאיות להנחות כאלה, ובכתבה זו נתמקד בשאלות לגבי הנחה בארנונה לנכים. אמנם, על פניו זה נראה מתבקש שנכים יקבלו הנחה בארנונה, משום שבדרך כלל כושר ההשתכרות שלהם יותר נמוך, אבל מסתבר שגם כאן – כמו בכל התחום של מימוש זכויות רפואיות, יש לא מעט אותיות קטנות.

הנחה בארנונה לנכים – מי זכאי?

הנחה בארנונה לנכים ניתנת על ידי הרשות המקומית – לפעמים גם באופן רטרואקטיבי. אלא שלא כל הנכים מקבלים אותה וכדי לדעת אם אתם זכאים להנחות בארנונה, כדאי שתקראו את הכתבה במלואה. כך למשל, לא כל הנכים מקבלים אותו שיעור של הנחה בארנונה, יש מי שמקבל 80% הנחה ויש מי שמקבל 40%. בנוסף, יש גם הנחות שנגזרות משטח הדירה.

מה שחשוב לדעת שחלק מההנחות הן הנחות שהרשות המקומית חייבת לתת על פי חוק, ואילו חלק אחר הן הנחות שהיא יכולה להחליט אם לתת או לא.

אם אתם מרגישים כבר עכשיו קצת מוצפים ומבולבלים, אפשר להבין אתכם. יש הרבה הסתייגויות וייתכן שכדי לקבל את מלוא ההנחה בארנונה לנכים – עדיף לפנות למומחה זכויות רפואיות שיוכל לייעץ לכם.

מי יכול לקבל הנחה בארנונה לנכים – ומהם הקריטריונים לקבל את ההנחה?

  • אדם שמקבל קצבת זקנה לנכה – 100% הנחה.
  • נכה הזכאי לקצבה חודשית מלאה, שדרגת אי כושר השתכרותו בשיעור של 75% ומעלה – עד 80% הנחה בארנונה (לבחירת הרשות המקומית).
  • נכה אשר נקבעה לו לצמיתות דרגת אי כושר בשיעור של 75% ומעלה עוד לפני קבלת קצבת הזקנה – עד 80% הנחה בארנונה (לבחירת הרשות המקומית).
  • נכה בעל נכות רפואית של 90% ומעלה, אשר אין לו נכס נוסף – עד 40% (לבחירת הרשות המקומית).
  • אזרח ותיק הזכאי לגמלת סיעוד – עד 70% (לבחירת הרשות המקומית).
  • מקבלי גמלה לילד/ה נכה עד גיל 18( או מעל גיל 18 ובלבד שקיבל גמלה זו מתחת לגיל 18) – עד 33%, בתנאי ששטח הנכס הוא עד 100 מ"ר (לבחירת הרשות המקומית).
  • נכה פעולות הנאצים – עד 66% (לא נתון לבחירת הרשות המקומית)
  • נכה צה"ל / משפחות שכולות / נכה משטרה – בתנאי שהנכס הוא בגודל של עד 70 מ"ר, או עד 90 מ"ר כשמדובר ב-4 נפשות (לא נתון לבחירת הרשות המקומית).
  • עיוור – עד 90% (נתון לבחירת הרשות המקומית).
  • נפגעי פעולות איבה עם נכות של לפחות 10%.
חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא BANNER-3.png

הרשימה כוללת עוד מספר אפשרויות לקבלת הנחה בארנונה לנכים, אך אלה העיקריות.

איך מקבלים הנחה בארנונה לנכים?

כמו שאתם בטח מנחשים, הרשות המקומית לא מתנדבת לתת לכם הנחה בארנונה, ואם לא תבקשו – לא תקבלו.

את הבקשה יש להגיש למחלקת גביית ארנונה ברשות המקומית (יש רשויות מקומיות שמאפשרות למלא את הטופס אונליין).

כמובן שיש לצרף לטופס את המסמכים הרלוונטיים, כמו אישור לגבי קבלת קצבה, קביעת נכות רפואית וכו'.

חשוב לזכור כי כדאי לבצע את כל ההליך המייגע הזה מוקדם ככל האפשר ולא לדחות את הגשת הבקשה, כי כאמור, לא תמיד תקבלו את ההנחה רטרואקטיבית, ומדובר בהרבה כסף.

אין ספק שמדובר בכאב ראש, ולכן כדאי להיעזר במישהו שמבין בנושאים האלה וכבר התמודד עם מימוש זכויות רפואיות, כמו עורך דין או יועץ למימוש זכויות. אם אתם חוששים מהתשלום לאנשי המקצוע, הסירו דאגה מלבכם. כיום התחום מוסדר על פי חוק. את כל הפרטים על מנגנון התשלום לאנשי מקצוע בתחום מימוש זכויות רפואיות תוכלו לקרוא בכתבה מהו שכר הטרחה לחברת מימוש זכויות רפואיות או עורך דין?

עדיין מתלבטים? לחצו על הקישור וצרו קשר כדי לקבל מענה מקצועי >

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הכל על פיברומיאלגיה ושמן CBD

מחלות שונות ורבות משפיעות בצורות שונות על גוף האדם. חלקן מחייבות טיפולים מסוימים, חלקן זמניות עד מעבר הסימפטומים וחלקן פתירות באמצעות שילוב של שמירה על

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?