מחלות וליקויים

אילו מחלות וליקויים מקנים זכויות רפואיות, איך נקבעים אחוזי הנכות בגין מחלות וליקויים ואיך מתמודדים עם הביטוח הלאומי כדי לקבל את מה שמגיע לכם? החל ממחלות קשות כמו סרטן ועד מחלות מקצוע כמו צרידות – הפורטל למימוש זכויות רפואיות מספק את כל המידע הדרוש.

לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות חשוב מאוד שיהיו מעודכנים לגבי כלל זכויותיהם הרפואיות, הבנה והגנה על זכויות רפואיות יכולים לעשות הבדל משמעותי בקבלת טיפול רפואי איכותי, קבלת פיצויים קצבאות ופטורים ממס.

סרטן ואונקולוגיה – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים המאובחנים בסרטן בישראל זכאים למספר הטבות. ראשית, יש להם זכות לקבל קצבת נכות, הנקבעת על פי רמת הפגיעה שנגרמה מהסרטן. בנוסף, חולי סרטן עשויים להיות זכאים לפיצוי דרך המוסד לביטוח לאומי. יתרה מכך, חולי סרטן פטורים ממס הכנסה על קצבת הנכות והטבות נוספות הקשורות לכך. יתר על כן, יש להם את הזכות לגשת לטיפולים רפואיים מיוחדים, לרבות כימותרפיה, טיפולי הקרנות והתערבויות כירורגיות.

 

אורטופדיה – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מצבים אורטופדיים הגורמים לנכויות מוכרים גם על פי החוק הישראלי. אנשים עם מוגבלות אורטופדית יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים על בסיס חומרת הליקוי שלהם. כמו כן, הם זכאים לפטור ממס הכנסה על קצבאות הנכות. גישה לטיפולים רפואיים מתאימים, כגון ניתוחים, פיזיותרפיה ומכשירי עזר, מובטחת גם למטופלים אורטופדיים.

 

אף אוזן גרון – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים עם מצבי אוזן, אף וגרון (אף אוזן גרון) המובילים לנכות זכאים לקצבאות נכות ופיצויים בישראל. חומרת הנכות קובעת את גובה התמיכה הכספית. כמו נכים אחרים, הם יכולים לנצל פטור ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. יתר על כן, טיפולים רפואיים מיוחדים, לרבות ניתוחים, מכשירי שמיעה וריפוי בדיבור, זמינים לחולי אף אוזן גרון.

 

מחלות הורמונליות אנדוקרינולוגיה – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מחלות הורמונליות אנדוקרינולוגיות, כגון הפרעות בבלוטת התריס או חוסר איזון הורמונלי, עלולות לגרום לנכויות. אנשים המושפעים מתנאים אלו יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים בהתאמה לחומרת הפגיעה שלהם. הם גם פטורים מתשלום מס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. יתרה מכך, מובטחת גישה לטיפולים רפואיים הכרחיים, לרבות טיפולים הורמונליים חליפיים ובדיקות סדירות.

 

מחלות קיבה – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים הסובלים ממחלות קיבה מובילות לנכויות זכאים לקצבאות נכות ופיצויים בישראל. רמת הנכות קובעת את גובה התמיכה הכספית. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. יתר על כן, לחולי קיבה גסטרו יש גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, כולל תרופות, ניתוחים וניהול תזונתי.

 

מחלות כליה נפרולוגיות – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מחלות כליות נפרולוגיות, כגון מחלת כליות כרונית או אי ספיקת כליות, עלולות לגרום לנכויות. אנשים המאובחנים עם מצבים אלו יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים בהתאם לדרגת הפגיעה. הם גם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. בנוסף, לחולי מחלת כליות יש גישה לטיפולים רפואיים חיוניים, לרבות דיאליזה, השתלות כליה ותרופות.

 

מחלות גנטיות – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים עם מחלות גנטיות זכאים לקצבאות נכות ופיצויים בישראל. היקף הנכות קובע את גובה התמיכה הכספית. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, ייעוץ גנטי והתערבויות נחוצות ניתנת גם לאנשים עם מחלות גנטיות.

 

מחלות כלי דם – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים עם מחלות כלי דם, כמו הפרעות לב וכלי דם או ליקויים במערכת הדם, יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים בישראל. חומרת הנכות קובעת את התמיכה הכספית הניתנת. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, לרבות ניתוחי לב, תרופות ושיקום, מובטחת לחולים במחלות כלי דם.

 

מחלות ריאה עם מוגבלות – פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מחלות ריאה הגורמות לנכויות, כגון מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) או פיברוזיס ריאתי, מוכרות על פי החוק הישראלי. למרות שקצבאות נכות אינן ניתנות במפורש למחלות ריאה, אנשים עם מוגבלות הנגרמת כתוצאה ממחלות ריאה זכאים לפיצויים דרך המוסד לביטוח לאומי. הם עשויים גם להיות זכאים לפטור ממס הכנסה על הפיצויים שלהם. גישה לטיפולי נשימה, תרופות ושירותי שיקום זמינה עבור חולי מחלות ריאה.

 

מחלות, כאבים – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים הסובלים ממחלות כרוניות או מצבי כאב כרוניים עשויים להיות זכאים לקצבת נכות בישראל. הערכות נכות נערכות כדי לקבוע את רמת הפגיעה והתמיכה הכספית המקבילה. בעוד שתוכניות פיצויים ספציפיות עבור מוגבלויות הקשורות לכאב אינן זמינות, אנשים עם כאב כרוני עשויים להיות זכאים לפיצויים אחרים דרך המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, הם עשויים לקבל פטור ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. כמו כן, מובטחת גישה לטיפולים רפואיים מתאימים, טיפולים לטיפול בכאב ושירותי שיקום.

 

מחלות כבד – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מחלות כבד המובילות לנכויות, כגון שחמת או הפטיטיס, מוכרות על פי החוק הישראלי. אנשים עם מוגבלויות הקשורות למחלת כבד יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים על סמך חומרת הליקוי שלהם. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, לרבות תרופות, השתלות כבד ובדיקות סדירות, זמינה עבור חולי כבד.

 

נוירולוגיה מוח ועצבים – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מצבים נוירולוגיים הגורמים לנכויות, כמו מחלת פרקינסון או טרשת נפוצה, זכאים לקצבאות נכות ופיצויים בישראל. רמת הנכות קובעת את התמיכה הכספית הניתנת. הם גם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, טיפולים נוירולוגיים, תרופות ומכשירים מסייעים מובטחת עבור אנשים עם מוגבלויות הקשורות לנוירולוגיה.

 

עור ומין – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מחלות עור מסוימות המובילות לנכויות, כגון דרמטיטיס חמורה או הפרעות עור מעוותות, מוכרות על פי החוק הישראלי. אנשים עם מוגבלויות הקשורות לעור יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים על בסיס דרגת הליקוי. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, התערבויות דרמטולוגיות ותמיכה פסיכולוגית זמינה עבור אנשים עם מוגבלויות הקשורות לעור. נכויות הקשורות למין, כגון דיספוריה מינית, מוכרות גם במונחים של קצבאות נכות וטיפולים רפואיים מתאימים.

 

סוכרת עם מוגבלות – פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

נכויות הקשורות לסוכרת מוכרות על פי החוק הישראלי. אנשים עם מוגבלות כתוצאה מסוכרת יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים בהתאם לחומרת הליקוי שלהם. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים נחוצים, לרבות טיפול באינסולין, בדיקות סדירות וחינוך לסוכרתיים, מובטחת לאנשים עם מוגבלויות הנגרמות על ידי סוכרת.

 

פסיכיאטריה ונכות – פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מצבים פסיכיאטריים המובילים לנכויות, כמו סכיזופרניה או הפרעה דו קוטבית, זכאים לקצבאות נכות ופיצויים בישראל. היקף הנכות קובע את התמיכה הכספית הניתנת. הם גם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. נגישות לטיפולים פסיכיאטריים מיוחדים, ייעוץ, טיפול ושיקום מובטחת לאנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית.

 

קרדיולוגיה, מחלות לב – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מחלות לב וכלי דם הגורמות לנכויות, כגון אי ספיקת לב או מחלת עורקים כליליים, מוכרות על פי החוק הישראלי. אנשים עם מוגבלויות הקשורות לקרדיולוגיה יכולים לקבל קצבאות נכות ופיצויים על סמך חומרת הליקוי שלהם. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, התערבויות לב, תרופות ושירותי שיקום זמינה עבור אנשים עם מוגבלויות הקשורות ללב.

 

ראומטולוגיה, מחלות דלקתיות – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

אנשים עם מוגבלויות הקשורות לראומטולוגיה, כגון דלקת מפרקים שגרונית או זאבת אריתמטית מערכתית, זכאים לקצבאות נכות ולפיצויים בישראל. רמת הנכות קובעת את התמיכה הכספית הניתנת. הם גם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, טיפולים ראומטולוגיים, תרופות ושירותי שיקום מובטחת עבור אנשים עם מוגבלויות הקשורות לראומטולוגיה.

 

בעיות רפואיות נוספות – נכות, פיצויים, פטור ממס וזכויות רפואיות:

מלבד המצבים הרפואיים שהוזכרו לעיל, אנשים המתמודדים עם בעיות רפואיות נוספות הגורמות לנכות יכולים ליהנות גם מקצבאות נכות ופיצויים בישראל. היקף הנכות קובע את התמיכה הכספית הניתנת. הם פטורים ממס הכנסה על קצבאות הנכות שלהם. גישה לטיפולים רפואיים מיוחדים, טיפולים, תרופות והתערבויות נחוצות זמינה עבור אנשים עם בעיות רפואיות נוספות המובילות לנכויות.

 

סיכום:

מימוש זכויות רפואיות בישראל הוא קריטי עבור אנשים המתמודדים עם בעיות רפואיות שונות. מדינת ישראל מכירה בצורך בקצבאות נכות, פיצויים, פטורים ממס וגישה לטיפולים רפואיים מתאימים לאנשים עם מוגבלות הנגרמת ממצבים רפואיים ספציפיים. בין אם זה סרטן , אורתופדיה, אף אוזן גרון, מחלות הורמונליות אנדוקרינולוגיה, מחלות קיבה גסטרו, מחלות כליות נפרולוגיות, מחלות גנטיות, מחלות כלי דם, מחלות ריאה, מחלות, כאבים, מחלות כבד, נוירולוגיה מוח ועצבים, עור ומין, סוכרת, פסיכיאטריה , קרדיולוגיה, ראומטולוגיה או בעיות רפואיות נוספות, המסגרת המשפטית הישראלית מבטיחה שאנשים יקבלו את התמיכה הדרושה להם היא ראויה.

 

 האם קיימות קצבאות כספיות עבור אנשים עם בעיות רפואיות בישראל?

כן, אנשים הסובלים מבעיות רפואיות בישראל עשויים להיות זכאים לקצבאות כספיות כגון קצבאות נכות, קצבאות סיעוד וקצבאות שיקום. קריטריוני הזכאות הספציפיים ותהליך הגשת הבקשה יכולים להשתנות, לכן מומלץ להתייעץ עם חברה למימוש זכויות רפואיות לקבלת מידע מפורט.

 

האם אנשים עם בעיות רפואיות בישראל יכולים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה?

כן, אנשים עם בעיות רפואיות קשות בישראל עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. הקריטריונים לפטור מפורטים בפקודת מס הכנסה (פטור לבעיות רפואיות) וכוללים מצבים רפואיים ספציפיים ומגבלות על כושר עבודה. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום המס או עם רשות המסים להכוונה.

 

כיצד אוכל לממש את הזכויות הרפואיות שלי בישראל?

כדי לממש את הזכויות הרפואיות שלך בישראל, אתה יכול להתחיל בהיכרות עם מערכת הבריאות, הבנת זכויותיך וניהול תיעוד של ההיסטוריה הרפואית שלך. בכל מקרה של בעיה או דאגה, אתה יכול לפנות לחברה למימוש זכויות רפואיות.

 

איזה תיעוד או ראיה אני צריך כדי לתמוך בתביעת הזכויות הרפואיות שלי?

בעת הגשת תביעת זכויות רפואיות, חיוני לאסוף תיעוד וראיות רלוונטיים. זה עשוי לכלול דוחות רפואיים, תוצאות בדיקות, מרשמים, קבלות, תמונות וכל מסמכים תומכים אחרים. בנוסף, מומלץ לשמור תיעוד של כל התקשורת הקשורה למצבך הרפואי וכל אינטראקציה עם ספקי שירותי בריאות או רשויות.

 

אודות המחבר
משרד עו"ד רשלנות רפואית
משרד עו"ד רשלנות רפואית

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא

הכל על פיברומיאלגיה ושמן CBD

מחלות שונות ורבות משפיעות בצורות שונות על גוף האדם. חלקן מחייבות טיפולים מסוימים, חלקן זמניות עד מעבר הסימפטומים וחלקן פתירות באמצעות שילוב של שמירה על

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?