אילו אלמנטים משפטיים קיימים בזמן רכישת רכב חדש

אמנם רכב הוא לא רכישה זולה במיוחד, אך הוא הפך ממותרות למצרך חשוב בכל בית, לפחות אחד. רכישה שלו כרוכה לא רק במימון כספי אלא בתהליכים משפטיים שחשוב לקחת בחשבון את כולם. מבחינה משפטית יש כל מיני סעיפים ודברים שצריך לדעת לפני שרוכשים רכב וגם בהליך עצמו. אספנו עבורכם כמה מהם, על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

למה זה חשוב?

כשאתם מעוניינים לרכוש רכב חדש, חשוב שתזכרו שאתם נקראים הצרכניים בעסקה. משמע, כל החוקים של חוק הגנת הצרכן ותקנותיו תקפים לגבי זה. יש גם את "אינדקס כללי אמון הציבור לתחום הרכב" ששם מפורים כמה כללים בסיסיים שכדאי לדעת, מוזמנים לקרוא בו בעיון רב. כמו כן, על היבואן עצמו יש חובות וחוקים נוספים שחשוב להכיר. נציג לפניכם כמה מענייני החקיקה בנושא.

 

לבדוק רישוי

שימו לב לבדוק את הרישיון של בית העסק שאתם רוכשים מימנו, הרישוי צריך להיות של משרד התחבורה ולציין בו שהוא רשאי למכור רכב במדינת ישראל. במידה ואין לו, אז הוא לא רכב שניתן לייבא ולכן לא כדאי שתרכשו אותו.

 

ביצוע תשלומים

כאשר אתם מחליטים לרכוש את הרכב, התשלום שתביאו הוא רק ליבואן עצמו ולפקודתו במידה ומדובר בשיק. כאשר אתם בודקים את המחיר, תבדקו האם הוא כולל אביזרים שונים של הרכב או לא, במידה ולא, על היבואן לפרט עבורכם ועדיף בכתב, אילו אביזרים נכללים ומה המחיר של כל אחד מהם.

 

מאפייני הרכב

בדקו את התיאור של הרכב, הוא צריך להיות בדיוק כפי שיצרן הרכב עצמו כתב ותיאר. כמו כן, הוא צריך להכיל חלקי חילוף, אחריות ועוד. כך לדוגמא אם תרצו לרכוש רכב מסוג של סקודה פאביה החדשה. תבדקו בדיוק את התאור המדויק והמלא שלה.

 

לא סתם לחתום

בבואכם לרגע הרכישה, אתם חייבים לחתום על חוזה מול החברה עצמה. חשוב לבדוק שהוא מפורט עם תנאי רכישת הרכב, המחיר שלו, מתי תקבלו אותו ומה האחריות של היבואן כלפיכם כלקוחות. לאחר שתחתמו על הכל, בקשו עותק עם חתימות שלכם ושל החברה עצמה.

בנוסף, בקשו מהיבואן הוראות שימוש לרכב וכן, תעודה של אחריות על הרכב וכל חלקיו שחתומה על ידם. אחרי כל התהליכים לא לשכוח גם לרשום את הרכב עליכם, זה פעולה שהיבואן צריך לעשות וחשוב לציין ברישיון של הרכב את המדינה בה הוא ייוצר.

 

בסיכומו של דבר

רכישה של רכב כוללת מימון שלו והקפדה על כל החוקי והפרטים המשפטיים שזה כולל. דעו כי אתם הצרכים ולכן החוקים של הגנת הצרכן כפופים לעסקה מסוג זה. בתהליך של הרכישה חשוב שתבדקו דברים כמו רישוי של החברה, ביצוע תשלומים, חוזה מפורט וחתום על ידי המוכר וכן, לבדוק את תיאור הרכב שהוא מפורט ומדויק כמו שצריך.

אוטו

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עשיתם תאונה? אלה הדברים שחשוב לעשות

תאונות דרכים הן אירועים מלחיצים ולא נעימים. הן דורשות מאיתנו להתאפס מהר וכבר בזירת התאונה לבצע פעולות בירוקרטיות ולדאוג לעצמנו. יש מספר דברים שחשוב מאוד

החלטתם להתגרש? למדו מה עושים עכשיו

ההחלטה לסיים את הנישואים היא אחת ההחלטות המאתגרות ביותר, המסמנת את תחילתו של פרק משמעותי בחיים. אם החלטתם להתגרש, חשוב שתיגשו אל התהליך עם הבנה

4 חוקים שלא ידעתם על מצבר

המצבר הוא אחד החלקים הכי חשובים ברכב, אבל לא כולם יודעים שיש חוקים שנוגעים אליו. חלק מהחוקים הללו נוגעים למצבר בתור חלק ברכב, ואחרים דווקא

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?