אילו נזקים יכולה לגרום רשלנות רפואית בלידה?

לידה היא אירוע מהפך ומשמעותי בחייה של אישה, מוקפת בציפייה ותקווה ללידה בריאה. בעוד שאנשי מקצוע רפואיים שואפים לספק טיפול ברמה הגבוהה ביותר במהלך הלידה, עלולים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית, וכתוצאה מכך תוצאות הרסניות הן לאם והן לתינוק. מאמר זה נועד לבחון את הנזקים שעלולה לגרום לרשלנות רפואית במהלך הלידה, תוך התמקדות ספציפית במקרים שכיחים המתרחשים בישראל.

 

הבנת הנזקים השכיחים

כדי להבין מה הם הנזקים השכיחים בתחום הרשלנות הרפואית בלידה, שאלנו את עורך דין תומר בכר מה הן הפניות השכיחות ביותר למשרד בתחום זה. במהלך שיחתנו עם מר בכר, התברר כי צורות שונות של נזק הן השכיחות ביותר מרשלנות רפואית במהלך הלידה בדגש על נזקים לאם, כמו קרע ברחם או דימום לאחר לידה. אלה יכולים להתרחש גם עקב רשלנות בטיפול רפואי, מה שמציב סיכונים משמעותיים לחייהם של האם והתינוק.

עורך דין תומר בכר

נזקים לתינוק

  1. שיתוק מוחין: שגיאות במהלך הלידה, כגון חוסר חמצן או טיפול לא נכון במכשירי לידה, עלולות להוביל לשיתוק מוחין, מצב המשפיע על מיומנויות מוטוריות וקואורדינציה. זה יכול לגרום ללקויות פיזיות וקוגניטיביות לטווח ארוך עבור הילד.
  2. שיתוק ארב: שימוש לא נכון בכוח מופרז במהלך הלידה עלול לגרום לנזק לעצבי הכתף של התינוק, ולגרום לשיתוק של ארב, המשפיע על ניידות הזרוע. זה עשוי לדרוש התערבות רפואית נרחבת ופיזיותרפיה.

 

נזקים לאם

  1. קרע ברחם: רשלנות במהלך מתן תרופות או אי מעקב אחר מצוקה עוברית עלולים להוביל לקרע ברחם, ולסכן את חיי האם והילד כאחד. לעיתים קרובות נדרשת התערבות כירורגית דחופה, ועלולים להיווצר סיבוכים, כולל דימום מוגזם, זיהום ונזק לאיברים מסביב.
  2. דימום לאחר לידה: ניהול לא נכון של הלידה או אי טיפול מיידי בדימום מוגזם עלול לגרום לדימום לאחר לידה, להוביל לסיבוכים אימהיים חמורים. זה יכול לכלול אנמיה, אי ספיקת איברים, או אפילו מוות אם נותר ללא השגחה.

 

אבחון מאוחר  או אבחון שגוי

  • אי זיהוי מומים מולדים: בדיקות טרום לידתיות לקויות או פרשנות שגויה של תוצאות הבדיקות עלולות להוביל לאי אבחון מומים מולדים, לשלול מההורים את ההזדמנות להתערבות מוקדמת וטיפול רפואי מתאים. יכולות להיות לכך השלכות ארוכות טווח על בריאותו והתפתחותו של הילד.
  • אי אבחון מצוקה עוברית: פרשנות שגויה של נתוני ניטור עוברים או תגובה מאוחרת לסימני מצוקה עלולים להוביל לעיכובים קריטיים בהתערבויות רפואיות הכרחיות. זה יכול לגרום לחוסר חמצן, נזק מוחי, או אפילו לידת מת.

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות בטיפול תרופתי

  1. מינונים לא נכונים: מתן מינונים לא נכונים של תרופות, כגון הרדמה או תרופות לשיכוך כאבים, עלולות להיות השפעות שליליות הן על האם והן על התינוק. זה יכול להוביל לסיבוכים, תגובות אלרגיות, או אפילו מנת יתר.
  2. טעויות מרשם: טעויות מרשם, כולל רישום תרופות נגד התווית במהלך ההריון, עלולות לגרום להשלכות מזיקות לאם ולילד שטרם נולד. זה יכול לכלול מומים מולדים, סיבוכי הריון או תגובות שליליות לתרופות.

 

טראומה רגשית ופסיכולוגית

  1. תמיכה רגשית רשלנית: תמיכה רגשית לא מספקת ואי טיפול במצוקה רגשית אימהית במהלך הלידה עלולים להוביל לטראומה פסיכולוגית ארוכת טווח עבור היולדת. זה יכול לגרום לדיכאון לאחר לידה, חרדה או רגשות אשמה וחוסר התאמה.
  2. טראומה ביחידה לטיפול נמרץ בילודים (NICU): טיפול לא נכון או הזנחה ביחידה לטיפול נמרץ עלולים לגרום למצוקה רגשית ולקשיי קשר בין הורים לילודם. זה יכול להפריע להתפתחותו ולרווחתו הרגשית של הילד.

 

סיכום

רשלנות רפואית במהלך הלידה עלולה להוביל לנזקים משמעותיים הן לאם והן לתינוק. המקרים הנפוצים הנדונים במאמר זה מדגישים את החשיבות של טיפול רפואי קשוב ומוכשר בתקופה קריטית זו. על ידי שפיכת אור על נושאים אלו, יש לקוות כי תועלה המודעות, תעודד שיפורים בפרקטיקות הרפואיות, הגברת האחריות, ובסופו של דבר הבטחת חוויות לידה בטוחות יותר לכל המשפחות בישראל ומחוצה לה.

זה חיוני לספקי שירותי בריאות, לקובעי מדיניות ולחברה כולה לתת עדיפות לבטיחות המטופלים ולפעול למניעת רשלנות רפואית, ובכך לשמור על רווחת האמהות והילודים שלהן.

רשלנות רפואית בלידה

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?