אלו הסיבות שבעבורן חובה ללכת לעו"ד רשלנות רפואית בלידה

התנהלות רשלנית ולא תקינה מהצוות הרפואי המטפל במהלך לידה, עלול להיות לנזקים חמורים ביותר לילד ולמשפחה. גם פגיעות קלות שניתן להבריא מהם וגם פגיעות קשות מאוד עם סיבוכים שחלקן לצמיתות. תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, אלו תביעות הנוגעות לטיפול הרפואי שניתן לאישה מהרגע שהיא הגיעה לבית החולים. חשוב להבין את החומרה או הסיכון שבמצבים כאלו, ולכן יש לדעת שזה מורכב ומצריך עזרה מקצועית מעורך דין מומחה שינחה ויעזור לכם בעת התהליך.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה

מקרים של רשלנות רפואית בלידה מתייחסים לכל מצב בו נגרם איזשהו נזק שהגיע מהתנהלות רפואית במהלך הלידה, אשר חרגה מהתנהלות שעומדת על סטנדרט רפואה סביר. אם הצוות הרפואי ביצע משהו לא תקין, או לא ביצע משהו הכרחי, והעניין הזה הוביל לנזק במהלך הלידה לאם היולדת או לעובר, יכול להיות שישנה עילה לתביעה עבור קבלת פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה.

 

מה עלול לקרות

מדובר במקרים בהם נעשה טיפול רשלני אשר הוביל למות העובר, היולדת או למצב של לידה מוקדמת עם סיכוי פגות, פגיעות פיזיות או קוגניטיביות ועוד. בתביעות הללו נבחנת ההתנהלות של כל הגורמים שהיו פעילים במהלך הלידה, הרופאים, האחיות, המחלקה וכל המעורבים בחדר. יש מחויבות לאנשי הצוות הרפואי לשים לב לכל הנתונים אשר עומדים על הפרק, כוול עבר המטופלת, הנתונים הקליניים שלה, מעקב על ההיריון וכדומה.

 

סיבות להגשת תביעה

יש סיבות רבות בגינן ניתן להגיש תביעה זו, בין היתר החלטה שגויה לניתוח קיסרי, היעדר התחייבות לנתונים רפואיים, מעקב לקוי, אי התייחסות לתלונות היולדת, לידה בוואקום או מלקחיים באופן רשלני ועוד המון.

 

לעשות בירור

מכיוון שרשלנות עלולה לגרום לתוצאות קשות מאוד, התביעות האלו מסתיימות רבות בפיצויים די משמעותיים. גם אם אתם לא בטוחים שמקור הנזר הגיע מרשלנות רפואית בלידה, הדבר הנכון לעשות זה לבצע בירור מקצועי מקיף בנושא בכדי לדעת בוודאות מה אירע ובמידה וגן תגלו שהייתה רשלנות, תוכלו לקבל את הזכאות לקבלת פיצויים.

 

בחינה עילה לתביעה

נפגעים צריכים לדעת את הדרך לעבור מהרגע שנגרם הנזק ומה יצטרכו לעשות בכדי לדעת אם נעשתה רשלנות ויש עילה לתביעה. לכן ההתחלה של הסיפור היא בפניה ראשונית לעורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית. בפגישה תציגו לעורך הדין את כל הנתונים החשובים והרלוונטיים, עם כל התיעוד והמסמכים הרפואיים. אם ערוך הדין יאמין שישנה סיבה לחקירה לעומק של המקרה, התיק יעבור לבחינה אצל מומחים רפואיים בתחום.

 

לסיכום

מדובר בעניין מורכב למדי, בעל המון סיכון והובלה של נזקים רבים, לאחר דבר כל כך קשה כמו זה, יכול להיות שלא יהיו הכוחות להתעסקות הזאת, אך חשוב לעשות את הבירור וללכת לעורך שין שיעזור לכם בתהליך. הפיצויים האלו לא יחזירו את הזמן לאחור ולא ישנו את מה שקרה, אך מדובר בדבר הנכון לעשות, והפיצויים זה המעט שתוכלו לקבל בכדי להתמודד עם המצב הקיים שנקלעתם אליו, תעשו את הצעד הנכון, ותפנו לגורם מקצועי לסיוע.

אנשי משפט

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?