האם כדאי לפתוח קופת גמל באותו בנק של הפנסיה? 

כולנו מפרישים לפנסיה. חלק מאיתנו היו חכמים מספיק לבדוק לפני כן איזו חברה מציעה את קרן הפנסיה המשתלמת ביותר וכך הם נהנים מצבירה יפה בקופת הפנסיה שלהם. זה לא אומר שישתלם להם קופת גמל באותה חברה. לא תמיד כדאי לפתוח קופת גמל באותה חברה בה קיימת קופת הפנסיה. מוזמנים להבין את העניין לעומק.

 

מה זה קופת פנסיה?

לפני שנתחיל, אתם חייבים להבין את ההבדלים בין קופת פנסיה לקופת גמל. קופת פנסיה שלכם מנוהלת על ידי חברה שבחרתם בעבר (או שהמעסיק שלכם בחר) והיא נצברת לכיסוי מקרים ביטוחיים וכמובן שבסופו של דבר היא הבסיס לקצבת הפנסיה. חברות ביטוח רבות כמו מיטב דש פנסיה, מנהלות קרנות פנסיה וההמלצה היא לברר מי מהן נותנת את התנאים האופטימליים עבורכם.

 

בחירת קרן פנסיה

במרבית המקרים המעסיקים הם אלו שבוחרים את החברה בה יפתחו את קרנות הפנסיה של עובדיהם. בסופו של דבר, העובד הוא זה שאחראי על הקופה שלו ואם הוא רוצה ליהנות מצבירה משמעותית המנוהלת בחוכמה, עליו לערוך השוואות בין שאר קופות הפנסיה בשוק הביטוח.

בבחירת קרן פנסיה נבדקים פרמטרים רבים כמו המקרים המזכים בכיסוי ביטוחי, גובה הסיכון הנלווה לתשואות, גובה התשואות הצפויות וגובה דמי הניהול. גם בבחירת חברה לקופת גמל מקובל להשקיע ולברר את הנתונים הללו.

 

בחירת קופת גמל

כשאתם מחליטים לחסוך ופתוח קופת גמל להשקעה, אתם מעוניינים שהכסף שלכם ינוהל בצורה חכמה ונכונה ולכן אתם גם תרצו לברר על קופות הגמל השונות ועל חברה המציעה את התנאים המתאימים לכם ספציפית.

זה לא אומר שאם יש לכם קופת פנסיה תצטרפו גם למוצר מור גמל להשקעה, לדוגמא. אבל שימו לב, אם ערכתם בירור שטח מעמיק לפני בחירת קרן הפנסיה והגעתם למסקנה שחברת מור מנהלת את השקעותיה בצורה נכונה, נעזרתם במדד שארפ המודד את יעילות ההשקעות ואתם בהחלט סומכים על החברה מבחינת ותק, מקצועיות, זמינות ושירות לקוחות.

במקרה כזה תהיה עדיפות להשקיע באותה חברה ולפתוח אצלה קופת גמל להשקעה. אך גם במקרה כזה חשוב לברר את גובה הסיכון הנלווה, גובה התשואות הצפויות, גובה דמי הניהול הנגבים יחד עם הרכב המסלולים המוצע. רק לאחר שקלול כל הנתונים ראיתם כי אכן משתלם לכם לפתוח קופת גמל אצל אותה חברה המנהלת לכם את קופת הפנסיה.

 

תכל'ס, מה עדיף?

ראינו כי בבחירת קופת פנסיה מבררים על איכות הקרן. חברה שהתבררה כאמינה המנהלת היטב את השקעותיה, תישאר כזו גם כשהיא תנהל את קופת הגמל שלכם. אך בסופו של דבר ההמלצה היא לא להסתמך בעיניים עיוורות ותמיד כדאי לבדוק את התנאים המוצעים על ידי החברה עבור ניהול קופת גמל להשקעה. רק כדי לסבר את האוזן, אתם עוד יכולים למצוא חברה בה משתלם לנהל קופת פנסיה אך לא קופת גמל וכן להפך.

קופת חיסכון

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?