האם צריך עורך דין לתאונת דרכים אם יש ביטוח?

תאונת דרכים, היא אף פעם לא אירוע נעים ואף פעם אנחנו לא יכולים לדעת מתי נהיה מעורבים בה. תאונות דרכים הן אינן צפויות כך שאין לנו יכולות להתמגן מפניהן. לא מעט פעמים תאונות דרכים מסתיימות בפציעות של מעורבים בתאונה ולעיתים, לא עלינו, יכולים גם להסתיים במוות. הנפגעים מהתאונה בדרך כלל מתמודדים עם השלכות גופניות, השלכות נפשיות והשלכות כלכליות כמו למשל אשפוז בבית החולים, נכות, הפסד של ימי עבודה, כאבים, טראומה, פגיעה ביכולת ההכנסה שלהם ועוד.

 

החוק לפיצויים

כדי לסייע לנפגעים בתאונות דרכים ולספק להם דרכי התמודדות במצבים לא נעימים כאלה, המחוקק בישראלי קבע כי לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים, שכל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי, כל מקרה לגופו, בלי קשר למידה של האשמה שלו בתאונה וזאת מתוך כוונה לתת לנפגעי תאונות הדרכים כמה שיותר כלים כדי שיוכלו להתאושש מהתאונה ולחזור במהירות האפשרית לשגרת החיים שלהם.

מסיבה זו גם נקבע שלפי פקודת ביטוח רכב מנועי, על כך רכב בישראל חלה חובה לבטח את הרכב בפוליסת ביטוח חובה, כדי לכסות את נזקי הגוף שעלולים להגרם כתוצאה מתאונת דרכים. יש לכם עוד שאלות לגבי החוק? לא בטוחים לגבי הפוליסה שלכם? היכנסו עכשיו אל עורך דין תאונות דרכים דף הבית.

 

סיוע של עורך הדין

בדרך כלל הנפגע מתאונת הדרכים מתמודד עם השלכות בשל התאונה בין אם מדובר על מצבו הרפואי, הנפשי וגם הכלכלי אחריה. במצבים כאלה אותו אדם מתקשה מאוד לגייס כוחות ויגע שדרושים לו כדי להתמודד עם חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי שיכולים לכלול המון בירוקרטיה מייגעת, שלאותו אדם אין כבר אפשרות להכיל.

לכן, חשוב מאוד כבר בתקופה הקרובה לתאונה, חשוב לקבל סיוע מעורך דין המבין ומתמקצע בתחום תאונות דרכים וייתן לכם את הייעוץ הטוב ביותר לקבלת פיצויים. כך תוכלו להיות בראש שקט ולהתאושש מהתאונה, דבר שגם מאפשר בסופו של דבר להשתקם במהרה ולחזור לשגרת החיים השוטפת שלכם.

 

הגדרה של תאונת דרכים לפי חוק

לפי לשון החוק בישראל תאונת דרכים מוגדרת ״מאורע שבו נגרם נזק לאדם בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה״. הלשון הכללית של החוק בעייתית ופעמים רבות מוציאה מקרים שיכולים גם להיחשב כתאונת דרכים וגם מצד שני, יכולים להחשיב גם מקרים שאינם מוגדרים לפי חוק כתאונת דרכים.

בעקבות זה בית המשפט מצא את עצמו לא מעט פעמים מרחיב את ההגדרה הזו כדי להנחיל מקרים נוספים, אך מצד שני הוא הוציא מן הכלל מקרים רבים שגם עלולים ליפול להגדרה זו לפי לשון החוק.

 

לסיכום

תאונות דרכים יכולות לקרות לכל אחד כל יום. תאונות דרכים הן מצב פתאומי בהן אנשים רבים יכולים לאבד את היכולת שלהם לפרנס את עצמם, לכן חשוב מאוד לפנות מיד לאחר התאונה לעורך דין ולקבל סיוע מתאים.

משקל

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?