הטרדה מינית – איך מוצאים עו"ד שיתאים לתיק?

הטרדות מיניות יכולות להיות מטופלות בשני מישורים שונים במובן החוקי. הראשון הוא הגשת תלונה למשטרה שתוביל לטיפול פלילי בעניין, והשני הוא הליך אזרחי שבו מגישים תביעת נזיקין לשם קבלת פיצוי. שני ההליכים יכולים להתבצע במקביל. במאמר שלפניכם נסקור בקצרה את הנושא, מהי תביעת נזיקין בגין הטרדה מינית, איך מתבצע ההליך המשפטי וכיצד לבחור עורך דין שיתאים לתיק שכזה.  

 

תביעת נזיקין בהקשר של הטרדה מינית

תביעות נזיקין מוגשות בשל נזק שנגרם לגוף או לרכוש של אדם כתוצאה מעוולה שנגרמה לו. הטרדה מינית מוגדרת בחוק בתור עוולה שניתן לבקש בגינה פיצויים. תביעת פיצויים על הטרדה מינית היא תביעת נזיקין לכל דבר ועניין.

 

על מה תובעים ומה יכולים להיות גובה הפיצויים

הנזק הנגרם מהטרדה מינית הוא נזק גוף. נזקי גוף הם כל נזק שנגרם לאדם מבחינה גופנית או נפשית, בניגוד לנזקי רכוש שם הנזק הוא לנכסיו של האדם שנפגע מעוולה. במקרה של תביעת נזיקין בגין הטרדה מינית, הנזק שנגרם הוא נזק גוף נפשי. הפיצויים בגין הטרדה מינית יכולים להגיע לעד מאה עשרים אלף שקל. כמובן שגודל הפיצויים נקבע בהתאם לסוג העבירה שנעשתה ובהתאם לנזק שנגרם לקורבן.

 

איך לבחור עורך דין שיתאים לתיק?

עורך דין מקצועי ובעל ניסיון ארוך שנים יכול לשנות את כל מהלך המשפט, ולהוביל לפיצויים בסכום שיעזור לכם להשתקם וישקף את אופי הפגיעה שנגרמה.

 

 ניסיון בתביעות נזיקין בגין הטרדה מינית

חשוב לבדוק שהעורך דין שתשכרו הוא בעל ניסיון רב בהגשת תביעת נזיקין בגין הטרדות מיניות. הניסיון של עורך הדין בהגשת תביעות שכאלה ובייצוג בבית המשפט, הוא זה שיקבע את היכולת שלו לנהל את התיק בצורה יעילה ומקצועית.

 

בדיקת לקוחות עבר

ניסיון טוב עם לקוחות מהעבר הוא תמיד עדות טובה לאיכותו של עורך דין. במקרים של תביעות נזיקין בגין הטרדה מינית, הניסיון של לקוחות עבר הוא חשוב במיוחד, מכיוון שהם התנסו בדרכי עבודתו של עורך הדין מקרוב ויכולים להעיד עליו בצורה הטובה ביותר.

 

 שכר טרחה

חשוב לבדוק את שכר הטרחה של עורך הדין ולוודא שהוא מתאים לכם מבחינת יכולתכם הכלכלית. בדרך כלל בתיקים כאלה, שכר הטרחה משולם במידה וניתנו פיצויים, והוא מחושב כאחוז מכלל הפיצוי שניתן. יש לוודא שאתם מסכימים לאחוז שאותו לוקח עורך הדין.

 

מציאת עו"ד לתביעת נזיקין בגין הטרדה מינית – סיכום

בישראל קיים חוק נזיקין שמסדיר את תחום הפיצויים שנגרמו בשל עוולה כזאת או אחרת. הטרדה מינית היא עוולה שניתן לתבוע בגינה פיצויים על נזקים נפשיים שנגרמו לקורבן. חשוב מאוד למצוא את עורך הדין המתאים לשם כך, ולוודא שהוא עומד בכל הדרישות שלכם. כדאי לבדוק שיש לעורך דין ניסיון עשיר, המלצות מלקוחות עבר ושכר טרחה שמתאים לכם.

הטרדה מינית

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?