הילד חולה במחלה שאינה עוברת? יש סיכוי שהוא זכאי לחינוך חינם

ילדים אשר מפאת מחלתם נאלצים לשהות בביתם או בבית החולים לתקופה העולה על ארבעה שבועות זכאים לקבל מענה חינוכי שישמור על רצף הלימודים שלהם גם בשעתם הקשה. המורים בבית החינוך בו הוא לומד יתאימו לו תוכנית לימודים על מנת שיוכל להתקדם בחומר בדיוק כמו כל שאר ילדי כיתתו, וזכאות זו תכלול גם סיוע רפואי כגון קלינאי תקשורת או פיזיותרפיה על מנת לסייע לו לחזור לשגרה באופן המיטבי ביותר.

 

ילד חולה בבית או בבית החולים

כל מחלה או מצב רפואי המחייב את הילד בשהייה בבית או בבית החולים לתקופה העולה על ארבעה שבועות עלולה, בנוסף למצבו הבריאותי, גם לגרום לעיכוב בהתקדמותו בלימודיו. לכן יש צורך לצמצם ככל הניתן את הפער, תוך התחשבות מקסימלית ביכולותיו עקב מצבו. על מנת לוודא שהילד שלכם מקבל את מלוא זכויותיו כילד חולה מומלץ להעזר בשירותיו של עורך דין בתחום החינוך.

 

כיצד עורך דין בתחום החינוך יכול לסייע לכם?

קבלת סל סיוע לילד חולה איננה אוטומתית ומאושרת לאחר הגשת בקשה. עורך דין בתחום החינוך יכול לייעץ וליידע אתכם בזכויותיו של הילד, מה ייטיב איתו ומה כדאי לבקש עבורו בהתאם למצבו.

כמו כן ילווה אתכם בכל השלבים השונים של אישור הבקשה, ויוודא שילדכם אכן מקבל את מה שנקבע לו. פניה מוקדמת אל עורך דין בתחום החינוך יכול לסייע בשלבים שיבואו לאחר מכן.

 

ילד חולה בביתו

לאחר בחינה של מצבו הרגשי והבריאותי של הילד יגישו אנשי צוות המסגרת החינוכית בה לומד הילד תוכנית לימודים שתפקידה לשמור על קצב ההתקדמות של הילד ולצמצם את הפערים בינו לבין שאר הלומדים בגילו. ייתכן כי איש חינוך יגיע אל ביתו של הילד וילמד אותו באופן אישי. השמירה על רצף לימודי תורמת רבות גם לשיפור מצב רוחו של הילד והתבוננות חיובית על מצבו כזמני, וכי בקרוב יחזור אל הלימודים עם ילדי כיתתו.

 

ילד חולה המאושפז בבית החולים

בבתי החולים בארץ ישנם מרכזים לימודיים בהם פועלים צוותים חינוכיים אשר בהם ניתן לקבל תוכנית לימודים עבור הילד על פי גילו ויכולותיו. באופן זה יוכל לשמור הילד על התקדמותו גם במהלך האישפוז בבית החולים, ולא לפתוח פערים גדולים מדי מבני גילו.

 

לסיכום

מחלה או מצב רפואי אשר מחייב את הילד לשהות בביתו או להיות מאושפז לזמן ממושך של יותר מארבעה שבועות מקנה לילד זכות לחינוך חינם באמצעות מרכז לימודים הקיים בבית החולים או באמצעות בניית תוכנית לימודים על ידי הצוות החינוכי במוסד בו הוא לומד או שליחת איש חינוך אשר יגיע לבקרו בביתו. מומלץ להתייעץ עם עורך דין בתחום החינוך על מנת למצות את זכויות ילדכם עד להחלמתו המלאה.

עורכת דין

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?