מהו הסדר מותנה – וכיצד עו"ד פלילי יכול להוציא אתכם מהתסבוכת?

כבני אדם, כולנו מבצעים טעויות שונות. חלק מהטעויות הללו יכולות להיות שוליות והפיכות, וחלק עלולות להיות טעויות בעלות השפעה מרחיקת לכת. במדינות חוק, טעויות מסוימות שמבצע האזרח עלולות להיות בעלות השלכות פליליות.

מדינת ישראל מבינה שאזרחים שומרי חוק עלולים לבצע מעשים פליליים שאינם מייצגים את התנהלותם, ומציעה להם הסדר מותנה, שיכול להוציא אותם מהתסבוכת באמצעות עורך דין פלילי.

 

הסדר מותנה

גם אם אתם אזרחים נורמטיביים, בלי עבר פלילי, אתם אף פעם לא יודעים מתי פעולה מסוימת שתבצעו תחשב לפלילית. אולי תופתעו לשמוע, אבל לא מעט אזרחים שמתנהלים בצורה תקינה מבצעים עבירה שעשויה להיחשב לפלילית. באמצעות הסדר מותנה הם יכולים לצאת מהתסבוכת אליה הם נקלעו, לקבל עונש מידתי, ללמוד מהטעות שלהם ולהמשיך בחיים.

הסדר מותנה הוא הסדר שנחתם בין אדם ללא עבר פלילי החשוד בביצוע עבירה פלילית מסוימת שאינה נחשבת לחמורה מדי, לבין המשטרה. לפי ההסדר הזה, האזרח מודה בעבירה אותה הוא ביצע, מתחייב לעמוד בעונש מסוים שהולם את העבירה ובתמורה לכך התיק הפלילי נגדו נסגר מחוסר עניין לציבור.

 

איך זה מתבצע?

קיימים שלושה סוגים של עבירות לפי החוק של מדינת ישראל: חטא, עוון ופשע. עבור עבירות חטא או עוון, וחלק מצומצם מעבירות הפשע, יכולה התביעה להחליט על הסדר מותנה עם החשוד. במידה ואין ראיות המצריכות הגשת כתב אישום פלילי, והמקרה אינו בעל עניין רב לציבור, ניתן להזמין את החשוד אל המשטרה על מנת לחתום על הסדר מותנה

ישנם כמה קריטריונים נוספים שיש לבחון. על החשוד לא להיות בעל עבר פלילי בחמש השנים שקדמו למועד בו אמור להיחתם ההסדר המותנה, בחמש השנים האחרונות לא נערך הסדר דומה עם החשוד, על התובע לקבוע שאין מקום לעונש מאסר בפועל ותיק ועל החשוד לתת הסכמה מלאה במקביל להודאה בביצוע העבירה הפלילית.

 

עורך דין פלילי בהסדר מותנה

עורך דין פלילי הוא איש המקצוע שיוכל לסייע לכם יותר מכל במהלך הסדר מותנה. במקרה שהתביעה החליטה לגשת איתכם להסדר מותנה, המשטרה תזמן אתכם לחתום עליו. ההסדר ככל הנראה יוכן מראש, כך שרמת המיקוח שלכם במהלך המו"מ מול המשטרה יהיה כמעט אפסי.

עורך דין פלילי, עם הידע והיכולות הדרושים לכך, יוכל לסייע לכם לקבל את הענישה הנוחה ביותר עבורכם למשל. כמו כן, הוא יוכל מלכתחילה לפעול על מנת שהסדר כזה יוצע לכם.

 

עונשים פוטנציאליים

ישנם כמה עונשים עליהם יכול לחתום החשוד בעת הסדר מותנה. הוא יכול לשלם קנס או פיצוי לנפגש, עד גובה של 29,200 שקלים, להגיש מכתב התנצלות, לחתום על פסילת רישיון כלשהו, להתנדב במקום מסוים למשך פרק זמן מוסכם מראש או להשתתף בסדנה חינוכית בפיקוח קצין מבחן.

עורך דין פלילי

 

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?