אתם נוהגים ברכב נכה? אלו 10 חוקים שחייבים להכיר!

נהיגה על רכב נכה מעניקה לאנשים עם מוגבלויות פיזיות עצמאות וחופש תנועה. יחד עם זאת, חשוב להכיר את החוקים והנהלים הייחודיים לנהיגה על רכב מסוג זה, על מנת להבטיח נסיעה בטוחה וחוקית. להלן 10 חוקים שכדאי להכיר.

 

1 – רישיון נהיגה מתאים

נהגים עם מוגבלויות, בעלי רכב נכה חייבים להחזיק ברישיון נהיגה מתאים, הכולל סיווג מיוחד בהתאם לסוג המוגבלות וסוג ההתאמות שבוצעו ברכב.

רשיון נהיגה

2 – הנפקת תו נכה

על מנת לחנות בחניות נכים, יש להציג תו נכה תקף על גבי הרכב. את התו נכה ניתן לקבל ממשרד התחבורה וארגוני נכים. למשל, ארגון "עדיף" מנפיק גם תו חנייה בינלאומי בתשלום סמלי.

 

3 – חניה לנכים

חניות נכים מיועדות עבור נהגים נכים בלבד. חניה שלא כדין בחניית נכים עלולה להוביל לקנסות משמעותיים. חשוב לדעת שרכב נכה לא יכול לחנות על חניית נכים עם מספר רכב נכה אחר. כלומר, יש לחנות רק בחנייה מסומנת לנכים וללא מספר רכב אחר. למרות זאת, נכים יכולים לחנות גם באדום לבן אם אינם מפריעים לתנועה.

 

4 – התאמות לרכב נכה

התקנת עזרי נהיגה ברכב נכה צריכה להתבצע על ידי מוסך מורשה בלבד. חשוב לוודא שההתקנות עומדות בתקנים בינלאומיים של בטיחות. פרילינג נהיגה וניידות מבצעים את כל ההתאמות הדרושות ברכבי נכים על פי הצרכים האישיים שלהם.

 

5 – תחזוקה

יש לבצע תחזוקה שוטפת של עזרי נהיגה ברכב נכה על מנת להבטיח את תקינותם ובטיחותם.

 

6 – ביטוח

רכב נכה חייב להיות מבוטח בביטוח מקיף הכולל כיסוי מיוחד עבור עזרי נהיגה. חשוב לדעת שנהג נכה זכאי למענק ביטוח מהביטוח הלאומי אחת לשנה.

 

7 – גמלת ניידות וסיוע ברכישת רכב

גמלת ניידות מהביטוח הלאומי היא קצבה שמקבלים נכים המוגדרים כמוגבלי ניידות בגפיים התחתונות. מעבר לכך, הם מקבלים קצבת מימון לרכב חדש ברכישת רכב כל 3 שנים. ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, הסיוע הכספי גבוה יותר.

 

8 – נהיגה זהירה

נהגים ברכב נכה צריכים לנהוג בזהירות ובמתינות, תוך התחשבות בנהגים אחרים ובסביבתם.

 

9 – אגרת רישוי מופחתת

נהגים עם תו נכה שצריכים לעשות לרכב טסט, זכאים להנחה משמעותית בדמי אגרת הרישוי ומשלמים 10 ₪ בלבד.

 

10 – חגורות בטיחות

ברכב נכה חובה להשתמש בחגורות בטיחות מותאמות, הן עבור הנהג והן עבור הנוסעים.

 

טיפים נוספים לנהגים עם מוגבלות

  • מומלץ להשתמש באפליקציות ניווט ייעודיות עבור נהגים נכים.
  • חשוב לתכנן את מסלול הנסיעה מראש, תוך התחשבות במיקום חניות נכים.
  • נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים עלולה להיות מסוכנת, ומומלץ להימנע מכך במידת האפשר.

 

סיכום

נהיגה על רכב נכה יכולה להיות חוויה בטוחה ומהנה, תוך הקפדה על החוקים והנהלים, התאמות ברכב נכה ותחזוקה נכונה.

רכב נכה

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?