ייפוי כוח מתמשך – למי הוא מתאים ובמה הוא כרוך

מי שעבר את גיל 18 רשאי למנות לעצמו מיופה כוח, שיוכל בעתיד לקבל עבורו החלטות אם וברגע שהדבר יעשה בלתי אפשרי עבורו. במסגרת ייפוי הכוח יכול האדם המבקש לקבוע הנחיות מראש למיופה הכוח כגון: כיצד לנהוג, אילו החלטות לקבל ואם הוא מעוניין בכך – אף לכתוב את שיקול הדעת המלא בקבלת ההחלטות. מיופה הכוח חייב להסכים למינויו, ולא ניתן להכריח אותו לשמש מיופה כוח.

 

אוכלוסייה יעד

ייפוי הכוח המתמשך מתאים לכל אדם המעוניין לקבוע מראש מי יקבל החלטות בעתיד בשמו או אלו החלטות יתקבלו בשמו כשלא יהיה מסוגל לקבלן בעצמו. על האדם לעמוד בשני התנאים הבאים: עליו להיות מעל גיל 18, ועליו להבין את המשמעות של ייפוי הכוח המתמשך, מטרותיו ותוצאותיו. אם מדובר באדם בעל מוגבלות, הכוונה היא שהוא מסוגל להבין זאת בהינתן ההתאמות הנדרשות למצבו. מידע נוסף אפשר למצוא כאן.

 

השלבים השונים

רק עורכי דין אשר עברו הכשרה מיוחדת והוסמכו לכך על ידי האפוטרופוס הכללי רשאים לערוך את ייפוי הכוח המתמשך, ובתנאי שאין להם עניין אישי בייפוי הכוח. כמובן שהאדם הממנה את מיופה הכוח רשאי לציין בייפוי הנחיות מקדימות. עם זאת, עליו לאשר בפני עורך דין כי הוא מבין את משמעות מתן ייפוי הכוח, מטרותיו ותוצאותיו, וכי ייפוי הכוח ניתן בהסכמה חופשית ומרצון.

חשוב לזכור כי יש להפקיד את ייפוי הכוח מתמשך לאחר עריכתו אצל האפוטרופוס הכללי כתנאי מוקדם לכניסתו לתוקף. ניתן להפקיד את ייפוי הכוח בשתי דרכים:

  1. דרך הפקדה מקוונת של ייפוי הכוח על ידי עורך דין בעל "כרטיס חכם" במערכת האלקטרונית של משרד המשפטים. שימו לב – לאחר ההפקדה יש לשלוח עותק מקורי של ייפוי הכוח המתמשך בדואר רשום למשרדי האפוטרופוס הכללי באזור הרלוונטי של מגוריכם תוך 14 יום מיום ההפקדה.
  2. באמצעות הפקדה אישית של ייפוי הכוח על ידי מי שממנה. ההפקדה תיעשה לאחר שעורך הדין הפקיד את ייפוי הכוח המקוון, ודרך הזדהות אישי במערכת ההזדהות הלאומית.

לאחר שהעותק המקורי הגיע לאפוטרופוס הכללי ובתום טיפול הבקשה, תישלח הודעה לאדם הממנה עם העתק לעורך הדין על אישור או דחייה של הבקשה, או במידת הצורך בקשה להשלמת מסמכים. במקרה של הפקדה על ידי הממנה, הטיפול בבקשה יהיה עד 21 ימים. ממועד הפקדת ייפוי הכוח המתמשך ועד למועד כניסתו לתוקף, על האפוטרופוס הכללי לשלוח לאדם הממנה תזכורת, אחת לשלוש שנים, כדי לוודא שהאדם אינו רוצה לשנות את ייפוי הכוח מכל סיבה שהיא.

לסיכום, אם ברצונכם למנות לעצמכם מיופה כוח שיוכל לקבל עבורכם החלטות, אם וברגע שזה יהיה בלתי אפשרי עבורכם, יש לעקוב בקפידה אחר השלבים השונים בתהליך ויותר חשוב מכך לקחת את הזמן בבחירת עורך דין טוב שאתם סומכים עליו.

עו"ד

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עשיתם תאונה? אלה הדברים שחשוב לעשות

תאונות דרכים הן אירועים מלחיצים ולא נעימים. הן דורשות מאיתנו להתאפס מהר וכבר בזירת התאונה לבצע פעולות בירוקרטיות ולדאוג לעצמנו. יש מספר דברים שחשוב מאוד

החלטתם להתגרש? למדו מה עושים עכשיו

ההחלטה לסיים את הנישואים היא אחת ההחלטות המאתגרות ביותר, המסמנת את תחילתו של פרק משמעותי בחיים. אם החלטתם להתגרש, חשוב שתיגשו אל התהליך עם הבנה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?