יישוב סכסוכים – 10 טיפים לניהול משא ומתן

משא ומתן הינו חלק בלתי נפרד מהליכים עסקיים שונים. מי שעוסקים בתחום זה, מכירים בעובדה זו מקרוב, אך לא בטוח שהם יודעים מהם הטיפים הבסיסיים שיאפשרו להם ליישב את הסכסוך באופן מיטבי. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בנושא זה ולהציג בפני כל דורש את הטיפים הללו שיובילו לניהול משא ומתן מוצלח. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בהם.

 

תכינו דף הגדרות מראש

נמליץ לכם להכין מראש דף חלק שבו תכתבו נקודות חשובות שישמשו אתכם במהלך הפגישה. שימו לב, בתור התחלה עליכם להגדיר את המטרות של התהליך באופן מפורט ביותר ולהשאיר מקום בדף, כדי שתוכלו ליישם את הטיפים הבאים.

 

תסתייעו בבעלי מקצוע מומלצים

אתם רוצים להיות בטוחים בכך שתבחרו במי שיסייע לכם בהליך באופן אובייקטיבי ומקצועי. רגע לפני שנמשיך לטיפ הבא, נמליץ לכם לקרוא פרטים נוספים על  יישוב סכסוכים בעזרת המוסד הישראלי לבוררות שנחשב לשם דבר בתחום.

 

קראו חוות דעת ברחבי הרשת

בחירה בבעל מקצוע שילווה אתכם לאורך ההליך מצריכה בירור אודות טיבו. לכן, נמליץ לקרוא ביקורות שנכתבו על ידי אנשים שעברו יישוב סכסוך בעבר, כדי להבין אם בעל המקצוע שבחרתם נחשב למומלץ.

 

תדגישו את המטרות של המשא ומתן

זוכרים אתה הרשימה שהכנתם בתחילת המדריך? מצוין! עכשיו תצטרכו לכתוב בה את המטרות שלכם והציפיות מהמשא ומתן. חשוב שתעמיקו בהקשר זה ככל הניתן, משום שמדובר בעניין חשוב במיוחד.

 

תשתמשו בשאלות מנחות

רשמו על גבי הדף שאלות מנחות שעלו בראשכם טרם ההגעה לפגישה. שכן, אלה יסייעו לכם לבדוק את עמדתו האמיתית של הגורם שנמצא מולכם. חשוב לציין ששאלות אלה צריכות להיות מנוסחות באופן ברור שיהיה מובן לכל הנוכחים.

 

תעקבו אחר שפת הגוף של הנוכחים

תנועות הגוף של הסובבים אתכם צפויות לגלות לכם מה הם מרגישים. בחנו היטב אם אלה מופנמים, חוששים או בטוחים בעצמם.

 

תפנו את הלו"ז

תשתדלו לפנות את הלו"ז ביום שלפני הפגישה. הימנעו מפעילות שעשויה לעייף אתכם, כדי שתוכלו להגיע להליך כשאתם ערניים וממוקדים.

תערכו מחקר מקדים

הגעה לתהליך משא ומתן מצריכה היכרות מעמיקה עם הנושאים שצפויים לעלות על השולחן. חשוב שתדעו שמוטלת עליכם האחריות להכיר בנושאים הרלוונטיים באופן מעמיק ולהבין מהי עמדתכם.

 

תאכלו ארוחה טובה טרם הפגישה

הימנעו משתיית קפה ועוגייה על הבוקר ותבחרו בארוחה מלאה שתאפשר לכם להגיע רגועים ושבעים לפגישה. שכן, לא תוכלו לאכול במהלכה.

 

תשמרו על רמת קשב גבוהה

אם אתם צורכים בדרך כלל תרופות לקשב וריכוז, כדאי שתיטלו אותם טרם ההגעה לפגישה, בגלל שתצטרכו להיות בקשב רב לאורך זמן.

לסיום

עד כאן 10 הטיפים שיאפשרו לכם ליישב סכסוכים על הצד הטוב ביותר. כעת נותר לכם להדפיס את רשימה זו ולבדוק שאתם מיישמים אותה לפי הסדר. נאחל כעת שיהיה בהצלחה ושתצאו מרוצים מההליך.

מַשָׂא וּמַתָן

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מאיזה גיל כדאי לתכנן את הפרישה?

פרישה היא שלב חשוב בחיים הדורש תכנון קפדני על מנת להבטיח ביטחון כלכלי ואורח חיים נוח. בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, גיל הפרישה ומערכת הפנסיה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?