מהם הפיצויים המגיעים ללקוחות על פי חוק טיבי

אחת לתקופה מסוימת מגיע חוק מסוים אשר משנה את כללי המשחק בתחום העיסוק של החוק. כזה הוא חוק טיבי. החוק הנ"ל הביא לכך שהתחום הפרוץ שבו חברות התעופה עשו בשלהם בכל נושא הפיצוי של תקלות הנגרמות באחריותם קיבל מענה ראוי מבחינת המחוקק ויצרו מציאות חדשה המיטיבה עם האזרח הפשוט.

 

מהו החוק

חוק טיבי הוא השם שהתקבע לחוק שירותי התעופה שנחקק בשנת 2012 על ידי הכנסת אשר היוזם והמוביל של חקיקת החוק היה חבר הכנסת אחמד טיבי. עיקרו של החוק בא להסדיר את כל הבעיות והעוולות הנגרמות לרוכשי כרטיסי טיסה אשר הטיסה שהזמינו לא יוצאת במועדה, זאת למרות שהם עמדו בכל התנאים הנדרשים מבחינתם.

ואילו חברות התעופה לא הוציאו את הטיסה בזמן ובמועד הנקוב מראש. חוק טיבי טיסות הביא לשינוי מהותי במערכת היחסים הפרוצה והלא מבוקרת שפעלה כנגד האזרחים ולטובת חברות התעופה שעשו מה שביכולתן להתנער מקבלת אחריות על הליקויים שלהם.

מהו החוק

מדרגות הפיצוי

חוק טיבי טיסות קובע למעשה מדרגות פיצוי שונות בהתאם לחומרת הפגיעה בלקוח, כרי הצרכן שרכש כרטיס טיסה. מדרגות הפיצוי מסבירות במדויק למה מחויבת חברת התעופה בכל מקרה של עיכוב או ביטול הנגרם בטיסות שבאחריותה.

  • ביטול של עד 14 ימים לפני הטיסה – החוק מגדיר את המדרגה הראשונה של ביטול טיסה על ידי חברת התעופה, במקרה כזה החברה מחויבת לפיצוי כספי בגובה הכרטיס שנרכש, או בכרטיס טיסה חלופי באותה חברת תעופה. חברת התעופה יכולה לבחור איך לפצות.
  • ביטול בטווח הימים שבין 0-14 יום – במקרה כזה חברת התעופה מחויבת בפיצוי הכולל מעבר לסכום הכרטיס גם פיצוי כספי הנגזר מהמרחק של יעד הטיסה, ככל שהיד רחוק יותר, הפיצוי גבוהה יותר.
  • עיכוב או דחיה ביום הטיסה – עקב ביטול טיסה או עיכוב שלה בלמעלה מחמש שעות מחויבת חברת התעופה בפיצוי כמו בסעיף הקודם וכן מתן סעד בנושא לינה, מזון ושירותי תקשורת.

מדרגות הפיצוי

מתי לא יינתן פיצוי

חברת התעופה כאמור מחויבות בפיצוי כאשר יש עיכוב בטיסה או בדחיה שלה מהסיבות הקשורות בחברת התעופה, אבל מה עושים כאשר יש צבר של מקרם בהם חברת התעופה לא אחראית לדחייה או העיכוב.

  • תקלה טכנית – כאשר במטוס המיועד מתגלה תקלה טכנית שיש בה לסכן את הנוסעים והצוות, אזי דחיית הטיסה היא בגדר מותרת ולא מחייבת פיצוי לרוכשי הכרטיסים.
  • בעיות בריאות – במידה ונדרש לטפל במי מהאמורים לטוס עקב בעיה בריאותית, אז אשמת העיכוב לא חלה על חברת התעופה.
  •  מסמכים ואישורים – אם אחד או יותר מהנוסעים לא הציג מסמכים מתאימים, ובשל כך נוצר עיכוב, אין זה בתחום האחריות של חברת התעופה.
  • שביתות – במידה ומתקיימת שביתות המוכרות במדינת המקור של חברת התעופה, אז לא יכול עליה החובה לשאת באחריות על עיכובים.

מהם הפיצויים המגיעים ללקוחות על פי חוק טיבי

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עשיתם תאונה? אלה הדברים שחשוב לעשות

תאונות דרכים הן אירועים מלחיצים ולא נעימים. הן דורשות מאיתנו להתאפס מהר וכבר בזירת התאונה לבצע פעולות בירוקרטיות ולדאוג לעצמנו. יש מספר דברים שחשוב מאוד

החלטתם להתגרש? למדו מה עושים עכשיו

ההחלטה לסיים את הנישואים היא אחת ההחלטות המאתגרות ביותר, המסמנת את תחילתו של פרק משמעותי בחיים. אם החלטתם להתגרש, חשוב שתיגשו אל התהליך עם הבנה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?