מה כרוך בתביעה לאחר תאונת דרכים?

כל חבלה עקב או במעורבות כלי רכב ממונע מכל סוג שהוא מוגדר כתאונת דרכים לרבות, תאונת אופנוע או קטנוע, תאונת אוטובוס ותאונת טרקטור. ניתן לתבוע פיצויים מכוח חוק הפיצויים לתאונות דרכים גם במקרים של פגיעה בעת הכניסה והיציאה מהרכב, פגיעה במעורבות רכב חונה ופגיעה במהלך טיפול ברכב גם אם הוא אינו מונע. על כל הכרוך בתביעות אלו נרחיב במאמר זה.

 

תיעוד התאונה ונסיבותיה

הגשת תביעה לאחר תאונת דרכים דורשת הוכחה של עצם ההתרחשות של האירוע המזכה. לכן יש חשיבות מכרעת לתעד את התאונה ותוצאותיה עוד לפני שפונים לטיפול הרפואי, במידה והמצב הרפואי שלכם מאפשר זאת. חשוב לצלם את התאונה מזוויות שונות ולכלול תמונות של כל הרכבים המעורבים. הרחבה לגבי ייצוג בתביעות תאונות דרכים ראו, https://dlawyer.co.il

 

בדיקה רפואית

מלבד תיעוד האירוע בעזרת תמונות, יש לאסוף פרטים של כל המעורבים ופרטי קשר של עדי ראיה לתאונה. התיעוד והמידע שייאסף חיוני לגיבוש תיק התביעה לאחר תאונת דרכים והוא יסייע לכם למקסם את הפיצויים שתוכלו לקבל במסגרת פשרה או פסיקה שיפוטית. גם כאשר אתם לא חשים ברע לאחר התאונה, מומלץ להיבדק במרפאה רשמית לביסוס עילת תביעה בעתיד.

 

דיווח מפורט למשטרה

במהלך הטיפולים הרפואיים, חשוב להדגיש בפני הצוות הרפואי את גורמי הפגיעה ולציין את מועד האירוע והמקום בו הוא אירע. לאחר הבדיקות הרפואיות וקבלת טיפול ראשוני חשוב מאוד לדווח על התאונה למשטרה. יש לתת עדות מפורטת לגבי השתלשלות האירועים שהובילה לתאונה ולתוצאותיה ולוודא שהדוח המשטרתי תואם את עדותכם.

 

ליווי משפטי מוקדם

יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים, בדיקות, מרשמי תרופות, אישורי מחלה וכל דבר שיעיד על עצם הפגיעה, היקף הפגיעות, ההוצאות וההפסדים שנגרמו לכם. חשוב לקבל ליווי משפטי של עורך דין המתמחה בתביעות נזקי גוף ולקדם את מיצוי הזכויות מוקדם ככל שניתן. בניגוד לתביעות נזקי גוף אחרות, לאחר תאונת דרכים, בית המשפט הוא שממנה מומחה רפואי.

 

מומחה מטעם בית המשפט

למרות  שדו"ח הפיצויים והערכת הנזק יבוצעו על ידי הממונה, חשוב לספק לו תמונת מצב מקיפה ולמסור לו את הממצאים והמסמכים הרלוונטיים שיסייעו לו להתייחס לחבלות הרלוונטיות ולקבוע רמות נזק מתאימות. הממונה בחוות דעתו ייקח בחשבון גם את גילו של התובע, יכולת ורמת ההשתכרות שלו טרם הפגיעה וההשפעות של הפגיעות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

 

 סיכום תביעות לאחר תאונה

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בשאלה, מה כרוך בתביעות לאחר תאונות דרכים. כפי שציינו, התובע נדרש להוכיח את עצם ההתרחשות של התאונה ואת מעורבותו בה. לכן יש לתעד, לקבל טיפול רפואי, לדווח למשטרה ולשכור עורך דין מייצג. כאמור בית המשפט ימנה מומחה מטעמו לבחינת נזקי הגוף ויש לשתף עמו פעולה על מנת למקסם את הפיצוי שיינתן בסיום התביעה.

שופט

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?