כל מה שחשוב לדעת על הזכות למימון תרופות עבור נפגעי פעולות איבה

נפגעי פעולות איבה זכאים למגוון רחב של הטבות מהמדינה, כולל הזכות למימון תרופות. חלק גדול מנפגעי פעולות האיבה זקוקים לתרופות שונות, על מנת לטפל בפגיעות השונות שנגרמו להם. התרופות ניתנות לנפגעי פעולות האיבה במסגרת קופת החולים או בית החולים שבו הם מאושפזים.

לכן אם אתם מוגדרים בתור נפגעי פעולות איבה, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם ותדעו מה מגיע לכם לפי חוק. במאמר זה נעסוק בזכות שלכם לקבל מימון עבור תרופות, שנועדו לטפל בפגיעות הפיזיות והמנטליות שנגרמו לכם בעקבות פעולות האיבה.

 

הזכות למימון תרופות עבור נפגעי פעולות איבה – חשוב לדעת!

כל מי שמוגדר על ידי המדינה בתור נפגע פעולות איבה זכאי לקבל מימון לתרופות. כאן ניתן לצפות במחירים של תרופות, על מנת להבין מהו ההחזר שמגיע לכם מטעם המדינה. אומנם התרופות אמורות להינתן על ידי קופת החולים או בית החולים שבו אושפזתם, אך במידה ולא קיבלתם את התרופות המגיעות לכם, חשוב שתדעו שמגיע לכם החזר מהמדינה.

כל תרופה שתרכשו באופן פרטי, על מנת לטפל בפגיעה שנגרמה לכם, תוכלו לבקש עבורה החזר מהמדינה. הדבר נכון לגבי כל סוגי התרופות, כולל קנאביס רפואי. כך שאם קיבלתם רישיון לשימוש בקנאביס רפואי בעקבות הפגיעה, אתם זכאים לקבל החזר כספי עבור ההוצאות שלכם.

מימון תרופות לנפגעי פעולות איבה

החשיבות של הזכות למימון תרופות עבור נפגעי פעולות איבה

כל מי שמצא את עצמו בסיטואציה בלתי נתפסת, המוגדרת בתור פעולת איבה, זכאי לקבל הטבות והנחות שונות מהמדינה. אחת ההטבות החשובות ביותר שלא כולם מודעים אליה, היא הזכות לקבל החזר עבור תרופות שנרכשו לצורך הטיפול בפגיעה שלכם.

על מנת לקבל את ההחזר המגיע לכם, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי הקרוב לביתכם ולהגיש את הקבלות עבור התרופות שנרכשו, ביחד עם המרשמים שסופקו על ידי הרופא. במידה ומודבר על תרופות שנועדו לשימוש ממושך, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי עם מרשם מתאים מהרופא, המפרט את שמות התרופות והכמויות הנדרשות עבורכם לחודשים הקרובים. לאחר קבלת האישור, תוכלו לקבל את התרופות בחינם.

 

מספר נקודות שחשוב לדעת לגבי הזכויות של נפגעי פעולות איבה

כל מי שמוגדר בתור נפגע פעולות איבה שאינו כשיר לעבודה, זכאי לפי חוק לקבל תגמולי טיפול רפואי. זכאות זו תקפה למשך 9 חודשים מיום הפגיעה ובחלק מהמקרים ניתן להאריך אותה לתקופה נוספת. כדאי לדעת כי בזמן קבלת תגמולי טיפול רפואי כל קצבה אחרת שתקבלו תנוכה מחשבונכם. מעבר לכך, תוכלו לקבל החזר עבור רכישת מכשירי עזר רפואיים, תרופות וטיפולים רפואיים שונים.

 

הזכות למימון תרופות עבור נפגעי פעולות איבה – סיכום

המדינה מספקת מגוון רחב של הטבות עבור כל מי שמוגדר בתור נפגע פעולות איבה. לכן חשוב להיות מודעים לזכויות המגיעות לכם ולממש אותן במלואן, כולל הזכות למימון תרופות וטיפולים רפואיים.

הזכות למימון תרופות עבור נפגעי פעולות איבה

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי ובכלל

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי יכולות לכלול קצבת נכות, קצבת שירותים מיוחדים או גמלת סיעוד. אם אתם או בני משפחתכם מתמודדים עם סרטן, אל תוותרו על מה שמגיע לכם

מיצוי זכויות רפואיות – מה אתם יכולים להשיג?

מיצוי זכויות רפואיות הוא תהליך מורכב. למרות שזכויות רפואיות הן זכויות שמגיעות לכם על פי חוק, לא במקרה משתמשים במונח "מיצוי זכויות". הכוונה היא לכך שאם לא תדאגו למצות את כל הזכויות הרפואיות שלכם, יהיה פער בין מה שמגיע לכם לבין מה שתקבלו – אם בכלל תקבלו.

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?