מתי מותר לנוע עם רכב אספנות בכבישי ישראל

נהיגה ברכב אספנות בכבישי ישראל היא חוויה מרגשת עבור חובבי רכב רבים בארץ. עם זאת, חשוב להבין את הדרישות החוקיות לפני שמוציאים רכב אספנות לנסיעה בכבישי הארץ. בישראל מכוניות וינטג' או רכבי אספנות חייבים לעמוד בקריטריונים מסוימים כדי להיות רשאים לנוע בכבישי ישראל.

כאשר חלקם מתייחסים לדרישות הרכב, הכבישים עליהם הוא יכול לנוע, המהירות ועוד. לכן כדאי שתדעו היטב מתי מותר לנוע עם רכב אספנות בכבישי ישראל, באופן שעדיין תוכלו ליהנות מהחוויה הנפלאה של נהיגה ברכב אספנות אלמותי.

 

הקריטריונים שרכב אספנות צריך לעמוד בו על מנת לעלות על הכביש

על מנת להעלות רכב אספנות על הכביש בארץ, הרכב חייב להיות בן 30 שנה לפחות, להיות בעל מנוע מקורי, וללא שינויים שיהפכו אותו לא בטוח לנהיגה. כל הרכבים חייבים לעבור גם בדיקה שנתית. בנוסף, על מכוניות עתיקות להיות בעלות לוחית רישוי ורישום בתוקף על מנת לנהוג בכבישי ישראל.

ללא מסמכים אלה, לא ניתן לנהוג ברכב כחוק. לוחית הרישוי חייבת להיות מאושרת על ידי משרד התחבורה ויש לחדשה מדי שנה. חשוב לציין שאסור להכניס רכבי אספנות לכבישים מהירים בישראל.

רכבי אספנות

דרישות מצד הנהג

נהג רכב אספנות חייב להיות בעל רישיון נהיגה בתוקף. כמו כן, על הנהג להיות בן שמונה עשרה לפחות ועליו להיות בעל רישיון נהיגה ישראלי בתוקף. כמו כן על הנהג להחזיק בפוליסת ביטוח תקפה לרכב. המהירות המותרת למכוניות עתיקות מוגבלת ל-40 קילומטרים לשעה, וזה לא חוקי לנהוג מהר יותר מזה.

לבסוף, חשוב לציין שאסור לנהוג ברכבי אספנות בלילה, ועליהן להישאר מחוץ לכבישים בין השעות 23:00-05:00. זאת על מנת להבטיח את שלומם של כל הנהגים בכבישים.

רכבי אספנות

אילו רכבי אספנות ניתן לעלות על הכבישים בארץ?

אם אתם רוצים לבחון את המבחר של רכבי אספנות בעלי אישור לנהיגה בכבישי ישראל, כל שעליכם לעשות הוא לבקר באתר של Photoauto. החברה המומחית והוותיקה בארץ להשכרת רכבי אספנות. בין המבחר של פוטואוטו תוכלו למצוא את הדגמים היוקרתיים, המוכרים והנדירים ביותר של רכבי אספנות להשכרה.

מרכבי דודג', רכבי קדילאק ועד רכבי אספנות תוצרת פורד, באתר של פוטואוטו תוכלו למצוא את הדרך להגשמת החלום שלכם בנהיגה על הכביש ברכב אספנות יוקרתי.

 

לסיכום

מותר לנהוג על רכבי אספנות בכבישי ישראל, בתנאי שהרכב עבר בדיקה והתקיימו כל שאר דרישות החוק. נהגים צריכים לוודא שיש להם רישיון תקף, רישום ופוליסת ביטוח כדי למנוע בעיות משפטיות. בנוסף, על הנהגים לוודא שהם מקפידים על המהירות המותרת והגבלות אחרות על מנת להבטיח את בטיחותם של כל הנהגים בכבישים.

במקרה של השכרה מסוכנות להשכרת רכבי אספנות, כל אלו מטופלים וכל שעליכם לעשות הוא לתאם, לבחור את הרכב שאתם רוצים להשכיר ולהגיע מצוידים ברישיון נהיגה בתוקף.

רכבי אספנות

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עשיתם תאונה? אלה הדברים שחשוב לעשות

תאונות דרכים הן אירועים מלחיצים ולא נעימים. הן דורשות מאיתנו להתאפס מהר וכבר בזירת התאונה לבצע פעולות בירוקרטיות ולדאוג לעצמנו. יש מספר דברים שחשוב מאוד

החלטתם להתגרש? למדו מה עושים עכשיו

ההחלטה לסיים את הנישואים היא אחת ההחלטות המאתגרות ביותר, המסמנת את תחילתו של פרק משמעותי בחיים. אם החלטתם להתגרש, חשוב שתיגשו אל התהליך עם הבנה

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?