עשיתם תאונה? אלה הדברים שחשוב לעשות

תאונות דרכים הן אירועים מלחיצים ולא נעימים. הן דורשות מאיתנו להתאפס מהר וכבר בזירת התאונה לבצע פעולות בירוקרטיות ולדאוג לעצמנו. יש מספר דברים שחשוב מאוד לבצע מיד עם קרות התאונה, אשר יכולים לחסוך עוגמת נפש רבה בהמשך. במאמר הבא תוכלו לקרוא על הפעולות שחשוב לבצע לאחר שעברתם תאונת דרכים.

 

פעולות ראשונות

הפעולה הראשונה שיש לבצע אחרי תאונת דרכים היא בדיקה שכל יושבי הרכב בריאים ושלמים ואין פגיעות בגוף. אם אין פגיעות בגוף, עליכם קודם כל להבין מה הנזק ולהחליף פרטים עם הנהג הנוסף – החלפת הפרטים היא חובה על פי חוק! אל תסתפקו בהחלפת פרטים בעל פה, רשמו הכל וצלמו הכל. יש לצלם גם את הרכב ואת הזירה ואז ניתן להזיז את הרכב בכדי שלא יפריע לתנועה.

במקרה שמעורבת משטרה באירוע, גם אז יש לתעד ולמסמך הכל בקשר לדוחות המשטרתיים. ישנן תאונות דרכים בהן כדאי בשלב מוקדם לקבל עזרה מקצועית. אם אתם מתגוררים או עובדים במרכז הארץ, עורך דין תעבורה במרכז יוכל לתת לכם ייעוץ מקצועי שכולל היכרות עם בית המשפט לתעבורה בו יתרחשו ההליכים ומשטרת התנועה.

 

תביעות, ביטוח והחזרים

השלב השני קורה כאשר אנחנו רוצים להפעיל את הביטוח ולקבל החזר. במהלך התמודדות עם חברות ביטוח, אתם עלולים להיתקל בקיר אטום מול התביעות שלכם, שכן לעיתים קרובות חברות הביטוח לא ששות לשלם את חלקן. ישנם מקרים בהם תמצאו את עצמכם נדרשים להתמודד עם תביעה בבית המשפט ועם החלטות שאינן תואמות כלל את המציאות של האירוע כפי שחוויתם אותו. במקרים כאלה מתאפשרת הגשת ערעור בדיני תעבורה. הגשת ערעור היא כלי חשוב שניתן להשתמש בו בעזרת עורך דין לדיני תעבורה.

טופס תביעה לביטוח רכב

תיעוד

כאשר מדברים על דיני תעבורה, תיעוד הוא האלמנט החשוב ביותר. קודם כל כפי שכבר ציינו, בזירת התאונה עצמה, יש לצלם הכל, החל מהרכב שלכם, הרכב הנוסף, פגיעות אם קרו, צילומים של רישיונות הרכב והביטוח של כל המעורבים. התיעוד הזה יהיה בעל ערך רב לכל השלבים, גם להגשת התביעה הראשונית לחברת הביטוח וגם במקרים שבהם תידרשו לבית המשפט.

 

הערכת הנזק ותיקונו

חברת הביטוח חייבת להציע לכם שמאי מטעמה ומוסך הסדר. לרוב מומלץ לבצע את הפעולות האלה דרך חברת הביטוח, הן יותר זולות ואמינות מבחינת החברה. אם יש מקרים בהם אתם מרגישים ששמאי חברת הביטוח מעריך בחסר את הנזק, תוכלו לקחת שמאי מטעמכם, לשלם לו ולקבל הערכה נוספת.

 

סיכום

ישנן מספר פעולות חשובות שיש לעשות במהירות לאחר תאונה – תיעוד, פנייה לחברת הביטוח, ובמקרים מסוימים גם פנייה לעורך דין לתעבורה. זכרו כי האירוע יכול להיות קשה ומטלטל, וחשוב לטפל בעצמכם וגם לדאוג לכסות את עצמכם במקרה שהעניין יגיע לבית המשפט.

בעל רכב עם סוכן ביטוח רכב

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
החלטתם להתגרש? למדו מה עושים עכשיו

ההחלטה לסיים את הנישואים היא אחת ההחלטות המאתגרות ביותר, המסמנת את תחילתו של פרק משמעותי בחיים. אם החלטתם להתגרש, חשוב שתיגשו אל התהליך עם הבנה

4 חוקים שלא ידעתם על מצבר

המצבר הוא אחד החלקים הכי חשובים ברכב, אבל לא כולם יודעים שיש חוקים שנוגעים אליו. חלק מהחוקים הללו נוגעים למצבר בתור חלק ברכב, ואחרים דווקא

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?