פטור ממס הכנסה: כל מה שרציתם לדעת

לא הרבה אנשים מכירים את האפשרות המשתלמת כלכלית של פטור ממס הכנסה – שיכולה לזכות את מי שעומד בתנאים אליו בחיסכון של אלפי שקלים בכספי מיסים. פטורים אלו אינם ניתנים לכל אחד ואפילו די נדירים – אבל מאוד משתלמים למי שעומד בתנאים ולכן מהווים נושא שכדאי למי שהפטור רלוונטי אליו לחקור לעומק, לעיתים תוך שימוש באנשי מקצוע רלוונטיים לתחום. כאן תוכלו לקרוא את כל מה שרציתם לדעת על פטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא הטבה מיוחדת שניתנת על ידי המדינה למי שעומד בתנאים המזכים, הכוללים בתוכם בעיקר קיום של נסיבות מיוחדות המובילות את הזכאי לכך שהוא נדרש להוצאות כלכליות יוצאות דופן לצרכי היומיום ביחס לשאר החברה, ויכולת השתכרות מופחתת.

מימוש הפטור נעשה בעזרת דרכים מגוונות שיפורטו בהמשך, ומזכה את העומד בתנאים בזכות להימנע מתשלומי מס הכנסה לתקופת הפטור, עד לתקרה מסוימת שתפורט גם היא בהמשך, שמעליה ניתן פטור חלקי ממס הכנסה.

 

מי זכאי לפטור?

כפי שנכתב לעיל, ישנן מספר תנאים מזכים שונים לפטור, שמתייחסים בדרך כלל למצבו הבריאותי והתעסוקתי של הזכאי:

 

  1. פטור על בסיס נכות:

פטור על בסיס נכות הוא פטור זמני או קבוע שניתן למי שנקבעו לו "אחוזי נכות" – אחוזים שמשקפים את רמת הפגיעה של נכותו ביכולתו לעבוד ולהתפרנס. פטור זה לא ניתן לכל אדם בעל אחוזי נכות, אלא למי שנקבעו לו מעל 90% נכות מליקוי אחד או מליקויים מצטברים, ועובד לפרנסתו.

היות הפטור זמני או קבוע תלוי ברמת הקביעות / זמניות של הנכות בבסיס הזכאות, כאשר זו נקבעת על ידי וועדת הביטוח הלאומי.

 

  1. פטור על בסיס לקות ראייה / עיוורון:

פטור על בסיס לקות ראייה / עיוורון הוא פטור שניתן לכל מי שמחזיק בתעודת עיוור / לקוי ראייה שהונפקה על ידי משרד ממשלתי. תנאי הזכאות לפטור זה פחות מחמירים משום שהם לא בהכרח דורשים מעבר של וועדות הביטוח הלאומי.

 

  1. פטור על הכנסות משכר דירה עבור מי שמתגורר בבית אבות ומשכיר את דירתו:

פטור נוסף הוא פטור ממס הכנסה על הכנסות משכר דירה, שניתן למי שאינו מתגורר בדירתו ומשכיר אותה בשל כך שהוא מתגורר בדיור מוגן. פטור זה תקף כל עוד האדם מתגורר בדיור מוגן.

 

מה גובה הזכאות?

גובה הזכאות לפטור משתנה מעת לעת, אך עומד נכון לשנת 2022 על תקרה של 628,000 שקלים – כאשר סכום זה הוא הסכום המקסימלי הפטור ממס הכנסה, שכל הכנסה שנתית נוספת מעבר אליו תהיה חשופה לתשלומי מיסים.

הפטור על הכנסות מהון נמוך משמעותית, ועומד כיום על כ73,000 שקלים של הכנסות מהון הפטורות ממס הכנסה.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה הוא סטטוס שיכול להיות שווה הרבה מאוד כסף שמגיע למי שזכאי לו, בדקו את זכאותכם כיום!

מחשבון

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?