צו הרחקה במשפחה – מהם השלבים להוצאתו

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט מקרי אלימות שבאים לידי ביטוי בתוך החיק המשפחתי. הדבר מוביל להתעניינות רבה מצד נשים וגברים בכל הנוגע להוצאת צו הרחקה בתוך המשפחה. בעקבות פניות חוזרות ונשנות מצד גולשים שביקשו שנכתוב על הנושא באופן מעמיק, החלטנו לצאת ולבדוק את העניין. מדריך זה יתמקד בצו הרחקה במשפחה ובשלבים להוצאתו, כדי להעלות את המודעות בתחום ולאפשר לכל אחד ואחת לדעת כיצד עושים זאת.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים תוך ליווי שקיבלנו מצד גורמים שמבינים דבר או שניים בתחום. אתם וודאי תוהים מיהם האנשים הללו. נשתף אתכם שמדובר באנשים שהוציא בעבר צו הרחקה לבן משפחה. החלטנו שהפעם אנו רוצים לשמוע פרטים מדויקים אודות ההליך באמצעות אלו שעברו אותו. מתוך אמונה שהם יודעים לציין את כל הפרטים החשובים והטיפים שהבאים בתור יצטרכו לדעת. אז כדאי שתקראו את השורות הבאות בעיון רב, שכן, הן יסייעו לכם בהליך המדובר.

 

מהו צו הרחקה?

רגע לפני שתפנו אל עו"ד לענייני משפחה אור יהודה כדי לקבל פרטים אודות צו הרחקה, כדאי שתהיו בטוחים שאתם יודעים בכלל במה מדובר. לכל אדם יש את הזכות לפרטיות ואוטונומיה. אם אתם מרגישים מוטרדים על ידי אדם אחר במשפחה, אתם יכולים להגיש בקשה לצו הרחקה בגין סיבות אלו. אם למשל יש קרוב משפחה שמאמלל אתכם, פוגע בחיים שלכם ומטריד אתכם, אתם רשאים לקבל צו הרחקה כנגדו. כן, אפילו אם אתם מתגוררים באותו בית. הדבר נכון למצבים שבהם הפגיעה באה לידי ביטוי באחד או יותר משני המצבים הבאים:

  • פגיעה בנפש
  • פגיעה בגוף

 

איך מוציאים צו הרחקה השלב ה – 1?

אפשר להוציא צו הרחקה בהתאם לחוק למניעת הטרדה מאיימת באמצעות הגשה בבית משפט לענייני משפחה. ראוי לציין שאתם יכולים  להגיש את צו ההרחקה באופן עצמאי, על ידי עובד סוציאלי או על ידי עורך דין לענייני משפחה.

 

איך מוציאים צו הרחקה השלב ה – 2?

ההמלצה היא לגשת אל עורך דין לדיני משפחה שהומלץ לכם על ידי אדם קרוב. שכן, מדובר בעניין שמצריך עורך דין מקצועי שבקיא בתחום. אם אין לכם עורך דין שכזה, אתם צריכים לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת כדי למצוא עורך דין שהומלץ על ידי גולשים שעברו את ההליך בעבר. ההמלצה היא לבדוק המלצות באמצעות אחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • באמצעות כתיבת פוסט בפרופיל הפייסבוק
  • באמצעות פרסום פוסט אנונימי בקבוצות פייסבוק שונות
  • באמצעות בירור פרטים בלשונית הביקורות של גוגל

 

השלב האחרון – סיכום

בשלב האחרון אתם בעצם צריכים לפנות אל עורך הדין המומלץ ולהסתייע בו. הוא ילווה אתכם ויוציא יחד אתכם צו הרחקה. בשלב זה תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות. שיהיה בהצלחה!

אנשי משפט

 

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?