שינוי שיבוץ בצה"ל עם מומחה בדיני הצבא

זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. להתגייס לצבא עם המון מוטיבציה, ואז לקבל את התפקיד אליו שובצנו, ולהבין שאנחנו ממש לא רוצים להיות שם, מכל מיני סיבות. איך אפשר לשנות את זה? מה נדרש מאתנו כדי לבצע שינוי שיבוץ בצה"ל? כל הפרטים במאמר הבא

 

שיבוץ בצה"ל – מה זה אומר?

אחד הדברים החשובים לכל חייל או חיילת, הוא התפקיד אליו הם משובצים עוד לפני גיוסם. התפקיד בצבא, הוא המקום בו תשהו במשך השירות, תבצע משימות, תרכוש חברים חדשים, וכנראה שהזיכרונות משם ילוו אתכם לכל החיים. במקרים רבים, החייל או החיילת, לא יהיו מרוצים מהשיבוץ שלהם. ברוב המקרים, אין כל כך ברירה, ופשוט צריך להשלים עם המקום אותו קיבלתם. אבל במקרים מסוימים, כשמדובר בסיבה משמעותית, אם זה הבסיס אליו שובצתם, אליו אתם לא יכולים להגיע מסיבה מסוימת, ואם זה התפקיד עצמו, שלא עומד בציפיות או בשאיפות שלכם, תוכלו לשנות את זה.

 

שינוי שיבוץ בצה"ל

למרבה המזל שלכם, צה"ל מאפשר, במספר דרכים, לבקש לשנות שיבוץ לתפקידים בצבא. שימו לב, אף אחד לא מבטיח לכם שזה באמת יקרה, אבל תמיד תוכלו לנסות. למידה על תהליך שינוי שיבוץ בצה"ל, תאפשר לכם לדעת מה נדרש מכם, כדי באמת להצליח לשנות את ייעודכם.

 

הפרמטרים של שיבוץ בצה"ל

כשהצבא משבץ אתכם, הוא מתחשב במספר פרמטרים. בראש ובראשונה, צרכי הצבא. כלומר, איפה, על בסיס הנתונים שלכם, תתרמו לצה"ל בצורה הטובה ביותר. מלבד זאת, יש כמובן התחשבות ביכולות שלכם, וברצונות שכתבתם בשאלונים לפני הגיוס. צה"ל, באופן כללי, רוצה לאזן בין הפרמטרים השונים, כדי שמצד אחד החיילים יועילו בתפקיד אליו שובצו, ומצד שני, סך הכל ישמחו בתפקיד אליו שובצו, וכתוצאה מכך המוטיבציה שלהם תעלה. בוודאי, שלא תמיד אפשר לקיים את האיזון הזה, ואף פעם השיבוץ אינו אידיאלי

 

השלבים לפני שינוי השיבוץ

השיבוץ שלכם מתחיל כבר בצו הראשון, שם אתם מבצעים הערכה פסיכוטכנית ראיון אישי. צה"ל מבין מה היכולות שלכם, ולאחר מכן, בהתחשב בשאלון ההעדפות שמילאתם, שנקרא בעבר "מנילה", שם תוכלו לראות את התפקידים השונים המוצעים לכם, מבצע את השיבוץ על פי הדירוג שלכם וצרכיו, כאמור.

 

אז איך משנים שיבוץ?

תוכלו לפנות למפקדים שלכם, ביחידה אליה שובצתם, ולבקש לשנות את השיבוץ. אם המצב שלכם אכן מצדיק את שינוי השיבוץ, וזה קצת תלוי בשיקול הדעת של המפקדים שלכם, ניתן יהיה לבצע שינוי שיבוץ גם בלי ללכת ל"חלונות הגבוהים", אלא באופן פנימי ובין היחידות. על מנת לעבור בין יחידות תצטרכו למלא "טופס 55". בכל מקרה, בקשתכם לשינוי שיבוץ כנראה תעבור בין כמה מפקדים, האחראים על כוח האדם בצה"ל, והם אלה שיאשרו אותה לבסוף.

לסיכום, שינוי שיבוץ בצה"ל, הוא לפעמים עסק מאוד פשוט, אך לעיתים יכול להיות מורכב, וכדאי מאוד להיעזר בעורך דין צבאי שמתמחה בדיוק בתחומים האלה.

מומחה למשפט צבאי

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?