תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק – איך זה עובד

העידן הנוכחי שמאפשר לכל אחד להביע את דעתו באמצעות המקלדת הביא לעלייה משמעותית במספר התביעות שנוגעות לתחום לשון הרע. הדבר גרם לנו להבין כי יש צורך לכתוב מדריך מעמיק בנושא שיביא למודעות בנושא. מדריך זה הוא הראשון בסדרת המדריכים שצפויים להוביל לשינוי והוא יעסוק בתביעת לשון הרע ללא הוכחה של נזק. הישארו אתנו ותגלו איך זה עובד.

 

הרקע לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים המעמיקים בנושא, ראוי שנסביר לכם מה עומד מאחורי המדריך הזה שהוא ה – 1 בסדרת המדריכים שיתמקדו בתביעות לשון הרע. בחרנו לכתוב את סדרה זו לאחר שהקולגה שלנו תבעה מישהי בתביעת לשון הרע מבלי שהייתה לה הוכחה של נזק.

אז לא ידענו שיש בכלל אפשרות כזו והבנו שיש צורך להעלות את המודעות כדי לאפשר לאנשים להבין שגם אם אין הוכחה לכך שדיברתם לשון הרע – אתם עדיין עשויים למצוא את עצמכם מואשמים ונתבעים. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שימנעו מכם לקבל זימון לתביעה מסוג זה.

 

תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק – מה זה בכלל?

תביעת לשון הרע נחשבת לחמורה מאוד. הרי זה ידוע שלשון הרע פוגעת בסופו של דבר בנפשו של האדם עליו דיברו ובמקרים מסוימים גם בכיסו. זו הסיבה שרבים בוחרים ליצור קשר באופן מידי עם עורך דין לשון הרע כדי לבדוק האם ניתן לתבוע את הגורם המסית. ההוכחה של הנזק שנגרם בעקבות לשון הרע אינה פשוטה לביצוע. במקרים מסוימים היא מוגדרת כבלתי אפשרית. לכן, החוק קובע כי ניתן להגיש תביעה שכזו ללא הוכחה של נזק.

 

איך זה עובד?

אם אתם מרגישים שנפגעתם בעקבות לשון הרע, אתם צריכים ליישם את השלבים הבאים:

  1. לפנות אל עורך דין מומלץ בדיני לשון הרע
  2. להציג בפניו את המצב
  3. להמתין להמשך ההליך ולקבלת הפיצויים במידה ובית המשפט יפסוק כך

 

חשיבות הפנייה אל עורך דין מומלץ

דעו כי סעיף 7 א' לחוק מסמיך את בתי המשפט לפסוק עבור אלו שתובעים בגין לשון הרע פיצוי כספי שיכול להגיע לסכום של 70 אלף שקלים ללא הוכחה של נזק. כדי שתוכלו להעלות את הסיכויים שלכם בקבלת הסכום המדובר – אתם צריכים לגשת אל עורך דין מומלץ. כזה שאתם יודעים שיש לו ניסיון רב בתחום ושהוא ליווה אחרים שתבעו וקיבלו פיצויים על הנזק שספגו.

 

כמה מילים לקראת סיום המדריך

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים, אבל ההליך שלכם רק מתחיל. זה הזמן שלכם לצאת ולחפש עורך דין מומלץ שעוסק בתביעות לשון הרע ללא הוכחה של נזק. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתגיעו אל עורך דין טוב שיאפשר לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם. בהצלחה בהליך ולהתראות במדריך הבא שלנו.

תביעת לשון הרע

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?