קיצור הליכים משפטיים מול ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מספק לנו רשת ביטחון והגנה כלכלית. בכדי לממש את הזכויות המגיעות לנו, עלינו יהיה להגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי בהתאם. תהליך התביעה כנגד ביטוח לאומי הוא תהליך בירוקרטי ממושך, ולפיכך, כדאי להכיר את האפשרות המיטבית לקיצור ההליכים המשפטיים מול ביטוח לאומי

 

המוסד לביטוח לאומי – היכרות קצרה והכרחית

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי, שמטרתו להעניק סיוע כלכלי (בעיקר) לאזרחי המדינה, אשר נקלעו לקושי ומצוקה, שאינם מאפשרים להם להתפרנס בכבוד. הזכאות לפיצויים ו/או קצבאות חודשיות מביטוח לאומי מגיעה לכל אזרח / תושב ישראלי מעל גיל 18 ובתנאי שעמד בחובת התשלום החודשית לביטוח לאומי.

 

תביעות ביטוח לאומי נפוצות

על מנת לממש את הזכויות המגיעות לנו מביטוח לאומי, עלינו להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי, בהתאם לעילות הקבועות בחוק, כאשר בין התביעות הנפוצות ניתן למנות את:

 

תביעת נכות כללית

אדם הסובל ממצב בריאותי קשה, בגין מחלה, תאונה, פציעה או סיבה אחרת, וסובל מאחוזי נכות כללית, באופן הפוגע בכושר ההשתכרות שלו בשיעור של 50% לפחות, יוכל להגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי ולקבל קצבת נכות בהתאם.

 

תביעת סיעוד

תביעת סיעוד בגין מצב סיעודי, ניתן להגיש לאחר גיל פרישה, כאשר הגדרת המצב הסיעודי תיבחן באמצעות יכולתו של האדם לבצע מספר פעולות בסיסיות ושגרתיות באופן עצמאי.

 

תביעת תאונת עבודה

ביטוח לאומי מעניק סיוע לעובדים אשר נפגעו במהלך עבודתם באמצעות פיצוי חד פעמי או קצבה חודשית, תלוי בדרגת הנכות שנקבעה לנפגע.

 

תהליך הגשת התביעה מול ביטוח לאומי

השלב הראשון בתהליך הגשת התביעה, הוא מילוי טפסי התביעה וצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים, אותם ניתן להגיש באופן מקוון או באחד מסניפי הביטוח הלאומי. בעוד שבחלק מהתביעות כאן יסתיים התהליך, הרי שבחלקן, יהיו שלבים נוספים.

כך, בחלק מהתביעות ייתכן ותקבלו זימון לוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי, בה יבחנו היטב את המסמכים הרפואיים שצירפתם ואף ייתכן וידרשו מהתובע לעבור בדיקות רפואיות מטעמם. לאחר מכן, הוועדה תחליט האם לקבל את התביעה ומהם אחוזי הנכות שייקבעו, כאשר במידה וההחלטה אינה משביעת רצון, ניתן יהיה לערער עליה בהתאם.

 

כיצד ניתן לקצר את תהליכי התביעה מול ביטוח לאומי?

ניתן להבין אם כן, כי תהליך התביעה מול ביטוח לאומי, גם אם מסתיים בשלב הגשת התביעה וצירוף המסמכים הרלוונטיים בלבד, עלול להימשך זמן מה, כאשר בחלק לא מבוטל מהמקרים, התביעה נדחית בגלל סיבות בירוקרטיות כאלו ואחרות.

בכדי להגיש את התביעה בצורה מיטבית ולקצר את הליכי התביעה מול ביטוח לאומי, חשוב יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתביעות ביטוח לאומי, שיכוון וידריך אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת התביעה ומילוי הטפסים ועד למימוש מלוא זכויותיכם.

 

לסיכום

ראינו אם כן, כי תהליך התביעה מול ביטוח לאומי הוא תהליך בירוקרטי וממושך, אשר לא אחת אף נגמר בדחיית התביעה בשל סיבות שונות ומגוונות. על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה ולקצר באופן משמעותי את ההליך, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.

תביעה נגד ביטוח לאומי

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?