הגשת תביעת ביטוח על תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח זה מקרה בעייתי מאוד ברמה הערכית. תאונות דרכים יכולות לקרות, והן כנראה גם ימשיכו לקרות משום שיש יותר ויותר נהגים על הכביש. כמו כן, כל נהג כיום חשוף להרבה יותר הסחות דעת מאשר בעבר כאשר לא היו טלפונים ניידים ואנשים לא נדרשו להיות זמינים לעבודה או לחייהם הפרטיים כל הזמן, כולל בזמן הנהיגה.

בכל מקרה, המינימום האנושי במקרה תאונת דרכים הוא לעצור ולהגיש סיוע לנפגעים. מאימת הדין אי אפשר באמת לברוח. עם זאת, גם מקרים של תאונת פגע וברח קורים במדינת ישראל, והם מקשים על הגשת תביעת ביטוח על התאונה.

 

חשיבות הייעוץ המשפטי במקרים כאלה

במקרים של תאונת פגע וברח חשיבות הייעוץ המשפטי היא גדולה במיוחד. יש להיוועץ עם עורך דין לתביעת חברות ביטוח ולבחון אתו את כל המשתנים ופרטי האירוע שלנו. הנפגע מתבקש להוכיח בפני בית המשפט שהוא אכן נפגע בתאונת פגע וברח, ורק עורך דין מקצועי ידע לעשות זאת.

 

חוק הפיצויים

מהלך העניינים הרגיל שצריך לקרות במקרה של תאונת דרכים, הוא שהן הנהג הפוגע והן מי שנפגע בתאונה(לפעמים התפקידים לא כל כך ברורים והאחריות היא על כל הגורמים המעורבים בתאונה) יחליפו ביניהם פרטים. זה גם הדבר האנושי לעשות, משום שבתאונת דרכים מן הסתם הסיכוי שמישהו יפגע פיזית הוא גבוה במיוחד, אבל זה גם הדבר הכי נכון לעשות מבחינת התנהלות אל מול חברת הביטוח.

החלפת פרטי הביטוח של שני הנהגים היא קריטית כדי לנהל את הליכי התביעה בצורה היעילה ביותר. עם זאת, בתאונת פגע וברח כמובן שאין אפשרות לנהג הנפגע להחליף פרטים עם הנהג הפוגע שנמלט מהמקום בהקדם האפשרי. על כן, החוק קובע שגם אדם שעבר תאונת פגע וברח זכאי לקבל פיצויים. הפיצויים מגיעים מקרן שהוקמה בדיוק למקרים כאלה, וגם מביטוח החובה על הרכבים.

 

מה קובע החוק?

חוק הפיצויים קובע שאדם שנקלע לתאונת פגע וברח ולא מצליח להשיג את פרטי הנהג הפוגע, זכאי כאמור לפיצויים מהתאגיד הציבורי שהוקם במדינת ישראל לפני מספר שנים. לחברת הביטוח הזאת קוראים קרנית. אם גם הנהג הנפגע לא מצליח להשיג את פרטי הנהג הפוגע, וגם נעשתה פנייה למשטרה וניסיונות המשטרה לאתר את הנהג הפוגע באמצעות עדי ראייה או בחינת מצלמות האבטחה עלו בתוהו, זכאי האדם לקבל פיצויים מהקרנית אם האירוע עומד במספר תנאים.

בראש ובראשונה, התאונה צריכה להיות מוגדרת תאונת פגע וברח לפי החוק. בנוסף, הרכב הפוגע צריך להיות מבוטח בחברת ביטוח שנמצאת בהליכי פירוק. אם הרכב הפוגע לא עמד בכל התנאים החוקיים להעלאת רכב על הכביש, כמו מעבר של טסט, רכב גנוב, או רכב שלא היה מבוטח לפי החוק. במקרים האלה יש עילה לקבלת פיצויים.

עורך דין לתביעת חברות ביטוח

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?