מה כרוך בקבלת אישור פטור ממס הכנסה?

אם שמעתם כבר על נושא פטור מתשלום מס הכנסה, אתם חלק מקבוצה קטנה יחסית. רוב הזכאים לפטור, בשל גילם, מקום מגוריהם או מצבם הרפואי, אינם מכירים את הנושא כלל. רבים מאלה שמכירים את האפשרות, מוצאים את עצמם מתייאשים בים הבירוקרטיה של רשות המיסים. ננסה לעשות עבורכם קצת סדר, ולהסביר מה כרוך בקבלת אישור לפטור מתשלום מס הכנסה.

 

מס הכנסה

מס הכנסה הוא אחד המיסים  שנגבים על ידי המדינה מאזרחיה. פקודת מס הכנסה היא החוק שקובע את הזכות לגבות מיסים והיא נחקקה עוד בטרם הוקמה מדינת ישראל, בשנת 1941 על ידי המנדט הבריטי. הפקודה שונתה ועודכנה כמובן ברבות השנים, אבל היא עדיין מהווה חלק ארי מהכנסותיה של המדינה.

מס הכנסה הוא מס פרוגרסיבי, כלומר בניגוד למיסים אחרים בהם נקבע סכום המס כקבוע, מס הכנסה מדורג על פי גובה ההכנסות של האזרח, ככל שהכנסותיו גדלות, כך גדל הסכום אותו ישלם למס הכנסה. הרעיון שפועל מאחורי המיסוי בישראל הוא שכל אחד נותן למדינה, על פי הכנסותיו ובכך מסייע לממן את הוצאות המדינה, גם עבור מי שאין בידיו לשלם מיסים. כאן נכנס לתמונה אישור פטור ממס הכנסה.

אישור פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל דואגת לאזרחים החלשים בדרכים מגוונות: בין השאר הם זוכים למענקים ולקצבאות, נעזרים במימון ללימודים או לתרופות ובסיוע בתשלומים כמו ארנונה וחשבונות אחרים. בתחום המיסים ישנן שיטות נוספות בהן מתחשבים באזרח, בשלבי חייו השונים.

עובדים שמרוויחים שכר נמוך במיוחד אינם מחויבים בתשלום מס הכנסה, נקודות זיכוי מוענקות לאנשים בתקופות של שינויים כמו עלייה ארצה, נישואין או לידת ילד. פטור מלא מתשלום מס הכנסה ניתן גם למי שבנה את ביתו ביישובים בקו העימות או בעיירות פיתוח פרבריות, כדי לעודד הגירה פנימית כזו וכמובן, פטור מלא מתשלום מס הכנסה לחולים במחלות קשות.

אישור פטור ממס הכנסה

שלבי התהליך

קבלת פטור מתשלום המס הוא לא תהליך פשוט וייתכן שכדאי לפנות לסיוע של אנשי מקצוע שמעורים, מיומנים ומנוסים בתחום. השלב הראשון של התהליך הוא פניה אל רשות המיסים בבקשה לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה, את הבירור לגבי אחוזי הנכות ורמת החומרה של הליקויים הרפואיים אצל המבקש ייעשו רופאים בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

בניגוד לתחומים אחרים, עבור רשות המיסים חשובים אחוזי הנכות ולא אחוזי אובדן כושר עבודה. מי שסך אחוזי הנכות שלו מגיע לפחות ל-90% נכות, עשוי להיות זכאי לאישור פטור.

 

אל תלכו לבדכם

הוועדות הרפואיות שנערכות בביטוח הלאומי הם תהליך רשמי שפועל על פי בירוקרטיה קבועה וכדאי לבחור להגיע אליהן בלוויית איש מקצוע. ליווי כזה יסייע לכם גם בוועדה עצמה, שכן מלווה כזה יוכל להדריך אתכם לקראת הוועדה וכן להוסיף הערות חשובות במהלכה. בנוסף, אנשי מקצוע מיומנים בתחום ידעו לזהות את המקרים בהם כדאי להגיש ערעור על תוצאת הוועדה או לנסות שוב בעתיד.

אישור פטור ממס הכנסה

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
החזר מס ילד נכה

ציבור משלמי המיסים בישראל זכאי לקבלת הטבות מיסוי שונות, שמימושן מתאפשר בכפוף לעמידה בקריטריונים מזכים מסוימים כפי שנקבע בפקודת מס הכנסה. אחת ההטבות המשמעותיות ביותר

פטור ממס ילד נכה

בסעיף 45 בפקודת מס הכנסה נקבע כי הורה שילדו, או ילדם של בן או בת הזוג שלו, הוא בעל עיוורון, שיתוק או פיגור, זכאי לקבלת

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?