באילו מקרים אדם עלול להיחשב כעבריין מין?

לאחרונה אנו שומעים על עלייה משמעותית במספר הנאשמים שמתגלים כעברייני מין סדרתיים. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו לצאת ולחקור את הנושא באופן מעמיק. לכן, יצאנו לפגוש אנשים שיודעים דבר או שניים בנוגע לחוק וביקשנו לדעת מהם המקרים שבהם אדם עשוי להיחשב כעבריין מין. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את ההגדרה של המושג לפי החוק.

 

מי עלול להיחשב לעבריין מין?

מי שעשוי להיחשב כעבריין מין לפי החוק בישראל הוא אדם שביצע את אחת או יותר מהעבירות שמוגדרות לפי חוק העונשין כעבירות שנוגעות למין. הנה כמה מהעבירות הללו:

  • מעשים מגונים
  • אונס
  • בעילה אסורה בהסכמה
  • מעשה סדום
  • מעשים מגונים בפומבי

ראוי לציין כי ניתן להגדיר אדם כעבריין מין במידה ומלאו לו 18 שנים ביום הגשת כתב האישום.

 

ההגדרה של אונס

כאמור, אונס הינה אחת מעבירות מין. לפי הספרות המקצועית, אונס זהו מצב שיש בו מגע מיני ללא הסכמה. מגע שנכפה בעצם על קורבן מצד התוקף. בהרבה מדינות ההגדרה של אונס מתמקדת רק לחדירה שבוצעה בניגוד לרצונו של הקורבן. ראוי לציין כי זו נחשבת לאחת מעבירות המין הנפוצות ביותר. שכן, לצערנו, הרבה אנשים נתפסים על עבירות מין לאחר שביצעו אונס באיש, אישה או בילדים.

 

רקע אודות עבירות מין

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בעבירות מין ולא לציין כי מדובר בתופעה לא נעימה בלשון המעטה. התגובה החברתית לעבירות מסוג זה הינה מגוונת. עם זאת, קיימת הסכמה כי עבירות מין לסבל רב עבור הקורבנות ובני המשפחה שלהם. מי שמוגדרים כעברייני מין צפויים לעבור חקירה ובחינה מעמיקה של המקרה.

בשלב מאוחר יותר הם צפויים לקבל ענישה וטיפול. המטרה של טיפול זה היא להביא לריפוי ולמניעה של הישנות המקרים שגרמו לאותו אדם לקבל את ההגדרה "עבריין מין".

 

הואשמתם כעברייני מין? זה מה שאתם צריכים לעשות

אם הואשמתם כעברייני מין, עליכם ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין מומלץ שיתלווה אליכם לאורך הדרך. שכן, אתם צפויים לעבור הליך משפטי. ההמלצה שלנו היא לפנות אל עורך דין שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בתחום
  • הומלץ על ידי אחרים
  • קשוב

 

איך תגיעו אל עורך דין שעונה על הקריטריונים הדרושים?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שיש לכם ליווי מקצועי, עליכם לערוך בירור מעמיק. במרבית המקרים, אנשים קוראים חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת אודות עורכי דין שונים ומחליטים מי הוא עורך הדין המתאים לאחר שקיבלו מספיק חוות דעת חיוביות. אחרים פונים אל מכרים וקרובי משפחה שממליצים להם על עורך דין מומלץ.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת באילו מקרים אדם עלול להיחשב כעבריין מין. כעת, יש בידיכם את כל המידע החיוני, כך שעליכם רק לפנות אל גורם מקצועי בעת הצורך.

עבריין מין

אודות המחבר
משרד עו"ד כפיר דיין דובב
משרד עו"ד כפיר דיין דובב

עו”ד כפיר דיין דובב עוסק כעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה, עו”ד רשלנות רפואית, תביעות סיעוד, דיני עבודה וביטוח פנסיוני. מייסד המשרד עו”ד דיין דובב שימש משך שנים רבות כמנהל בכיר באחד ממנהלי ההסדרים הפנסיוניים הגדולים במשק וכן בסוכנויות ביטוח פרטיות, ומכיר את התחום לפרטי פרטיו גם בצדו המשפטי וגם בצדו המעשי.

עו”ד דיין דובב ליווה מאות רבות של הליכים בתחומי תביעות ביטוח, רשלנות רפואית ודיני עבודה. עו”ד דיין דובב מרצה במכללת פרקטיכל המקיימת קורסים מקצועיים לעורכי דין פעילים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מה ההבדל בין הליך גישור להליך בוררות?

סכסוכים משפטיים ומחלוקות עסקיות הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. ברם, לעיתים קרובות הליכים משפטיים פורמליים הם יקרים, ממושכים ומתסכלים. במאמר זה נבחן את ההבדלים

הוזמנתי לחקירת מצ"ח מה עושים?

חקירת מצ״ח היא עניין נפוץ למדי. קורה וחייל נקלע למצב לא פשוט כזה או אחר המצריך חקירה. באופן עקרון מצ״ח רשאים לפתוח חקירה נגד כל

איך אני בוחר עו"ד לתאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו. מדובר באירוע מטלטל ומאתגר, שלעתים קרובות משאיר אנשים לא רק עם צלקות פיזיים ורגשיות, אלא כרוך גם בהתמודדות

עו''ד כפיר דיין דובב
עו”ד זכויות רפואיות כפיר דיין דובב

משרד עו"ד כפיר דיין דובב שם לו למטרה להילחם את מלחמתכם. אנו נרתום את הניסיון והידע המקצועי שלנו על מנת לוודא כי זכויותיכם נשמרות, נסייע לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם, ונפעל בנחישות חסרת פשרות לקבלת הפיצוי המרבי עבורכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?